בניגוד להחלטה: ישראל החזירה את גופת המחבל מהפיגוע בתחנה מרכזית בבאר שבע

בניגוד להחלטת הממשלה שלא להחזיר גופות של מחבלים בעלי תעודת זהות כחולה, הוחזרה אמש גופתו של המחבל מוהנד אל עוקאבי שביצע את הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע (חדשות)

הקבורה (צילום: דף הפייסבוק شبكة قدس الإخبارية)

בצעד חריג, המדינה החזירה את גופתו של המחבל הבדואי מוהנד אל עוקבי, שביצע את הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע לפני כחודשיים.

הלוויה התקיימה במהלך ליל אמש בנוכחות כ-50 בני משפחה וחברים בלבד והוא נקבר בבית קברות סמוך ליישוב חורא בו התגורר.

הלוויה (צילום: דף הפייסבוק شبكة قدس الإخبارية)

מדובר כאמור בצעד חריג, כאשר המדיניות הרשמית בישראל היא לא להחזיר גופות של מחבלים אזרחי ישראל בעלי תעודת זהות כחולה, וזאת בכדי ליצור הרתעה, זאת לעומת מחבלים מיהודה ושומרון שגופותיהם מוחזרות לרשות הפלסטינית.

במסמך שכתב היועץ המשפטי לממשלה תת ניצב שאול גורדון ופורסם באתר וואלה! news, נכתב: "במציאות חריגה זו ועל מנת לעשות ככל הניתן כדי לבלום פיגועים נוספים, נקטו גורמי הביטחון שורה של צעדים חמורים. במסגרתם, החליט הדרג המדיני כי לפי שעה לא יימסרו גופו המחבלים הישראלים לידי משפחותיהם, מתוך הבנה כי מסע ההלוויה שמתקיים בעקבות החזרתן, הקבורה, הקמת מצבה על הקבר ועוד, עלולים להאדיר את שמו של המחבל ולהפכו למודל לחיקוי בעיני אחרים".

כך נראה הפיגוע ממצלמות האבטחה (צילום: דובר המשטרה)

הפיגוע כזכור, אירע לפני כחודשיים, אז הגיע המחבל לתחנה המרכזית בבאר שבע, נכנס דרך הכניסה שליד המקדונלדס וכעבור כדקה נכנס החייל עומרי לוי הי"ד מאותה כניסה, כעבור דקה המחבל מזהה את החייל ומתחיל לעקוב אחריו בסמוך לרציפים.

כעבור כשתי דקות המחבל חולף על פני החייל, פותח את הדלת לרציף וממתין שם, כשהוא מבחין שעומרי הי"ד פונה לשירותים, הוא נכנס פנימה לתחנה המרכזית, פונה לשירותים ושם יורה בחייל הי"ד מטווח קצר.

לאחר מכן הוא לוקח את נשקו של החייל ומתחיל לירות לכיוון השוטרים ולוחמי היס"מ שהתקרבו לשירותים ובורח למכולות הזבל משם מנסה להימלט ומחוסל על ידי לוחמי יס"מ נגב ובלשי תחנת באר שבע. ליד גופתו נמצאה הסכין עמה הגיע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר