השבעה מעורבת בכותל? "מגמה להפוך את הגדוד החרדי לגדוד רגיל"

יו"ר האגודה למען החייל התורני אליהו לקס, שיגר מכתב זועם לרמטכ"ל בו קבל על העברת טקס השבעת חיילי נצח יהודה לכותל המערבי בתערובת חיילות. "עתידים למצא הגדוד במצב שונה" (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
טקס ההשבעה המדובר (צילום: דבורי דניאל)

השבעה מעורבת לחיילים חרדים? עשרות חיילים חרדים מהגדוד "נצח יהודה", הושבעו לפני תקופה קצרה, ברחבת הכותל המערבי ולא בגבעת התחמושת כפי שהיה עד כה, מה שעורר ביקורת בגדוד ובקרב גורמים חרדים אחרים, בעיקר בעקבות העובדה כי ההשבעה בכותל היא מעורבת עם חיילות.

צפו: החיילים החרדים הצהירו אמונים בכותל המערבי

אחד מאותם אלו שמתחו ביקורת נגד ההחלטה, הוא יו"ר האגודה למען החייל התורני, אליהו לקס, שיגר מכתב לרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט בו דרש להשיב את המצב לקדמותו.

בשיחה עם "כיכר השבת" הסביר לקס את בקשתו: "לא מכובד לקיים השבעה במקום המקודש לעם היהודי. אפשר לעשות את זה במקומות אחרים כמו בגבעת התחמושת. לא ייתכן שהמצב יימשך".

לדבריו, במקום שבו מתקיים הטקס היו חיילות וזאת תוך אי התחשבות בחיילים החרדים. "נוכחות החיילות לא הייתה בטקס ההשבעה בגבעת התחמושת וראוי שהטקס יחזור לשם", אמר.

בפתח המכתב לרמטכ"ל טען לקס כי בצבא מנסים להפוך את הגדוד החרדי לגדוד רגיל. "כאדם שמתוקף תפקידו נחשף לתלונות המחמירות עם הזמן, הריני מתריע בשער בת רבים מפני המגמה הגוברת והולכת בצה"ל לכרסם עוד ועוד בסמכויות האוטונומיות שניתנו לגדוד נצח יהודה במטרה להפוך אותו לגדוד רגיל בצה"ל. הדבר נראה לא כרצף טעויות ומחדלים אלא כפעולה המונחית מגבוה לטשטש את ייחודיותו של הגדוד בפרט, והפקעת הסמכות מהרבנות הצבאית בכלל".

באשר לטקס ההשבעה כתב: "לא זו בלבד, כעת נודע לנו שהמערכת הצבאית מתכוונת להפר הסכמים גם לגבי השבעת חיילי נצח יהודה ולהעביר את ההשבעה לכותל, בניגוד למה שנהגו עד עכשיו לקיים טקס השבעה נפרד בגבעת התחמושת על טהרת הקודש. משמעות ההעברה לכותל היא טקס מעורב מבנים ומבנות של כל גדודי חטיבת כפיר, כולל נצח יהודה".

לרבני הגדוד פנה היו"ר וכתב: "התעשתו! שִברו את הכלים! אל תתייחסו למקרים אלו כתקלה מקרית. עתידים אתם למצוא את הגדוד במצב שונה לגמרי ממה שניסיתם ליצור בתחילת הדרך".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "טקס ההשבעה מתקיים בכותל החל מהמחזור הקודם. הטקס הוא טקס צבאי שמתקיים בכותל מעצם היותו מקום מרכזי במורשת היהודית. הטקס מתקיים ע"פ הפקודות שנקבעו על ידי הגורמים הרלוונטיים בצה"ל. הליך זה נבחן על ידי מדור שילוב חרדים והרבנות הצבאית ונמצא מתאים לאוכלוסיה זו. נדגיש כי הטקס בוצע במחזור הקודם ללא כל בעיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר