שבת של חרדה בקהילה היהודית

אימה בוונצואלה: חמושים חטפו אב ובנו בדרכם לבית הכנסת

אב ובנו שעשו את דרכם לתפילת שחרית בבוקר יום שבת בבית חב"ד המקומי, נחטפו על ידי חמושים שדרשו תשלום כופר. לאחר שעות של משא ומתן ניאותו החמושים לשחרר את השניים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פחד בוונצואלה: אב ובנו שהיו בדרכם לבית כנסת, נחטפו על ידי אלמונים בסמוך לבית חב"ד בוונצואלה במהלך השבת האחרונה. הם שוחררו לאחר תשלום כופר לחוטפים.

האירוע התרחש בעת שהשניים עשו את דרכם לתפילת שחרית בבוקר יום שבת בבית חב"ד המקומי, אז ניגשו אליהם חמושים מקומיים וחטפו אותם. זמן קצר לאחר מכן הבחינו קרוביהם כי הם נעלמו, ולאחר בירור עלה שהם נחטפו. החוטפים שיצרו קשר עם אחיו של האב, הודיעו כי הם דורשים תשלום כופר עבור שחרור השניים.

מדובר במשפחה מקומית החברה בקהילת חב"ד. בן נוסף (15) של המשפחה לא הגיע השבת יחד עם אביו לבית הכנסת וניצל מהחטיפה. הוא והבת הנוספת (8) נשארו אצל אחת המשפחות באזור עד לשחרור האב והאח. לאחר משא ומתן שהתנהל בין החוטפים לאדם העוסק בתחום ונמצא בקשר עם חב"ד, השניים שוחררו.

וונצואלה נחשבת למקום מסוכן בכל הקשור לחטיפות שנועדו על מנת לדרוש תשלום כופר. בשנים האחרונות היא נחשבת מסוכנת בייחוד לישראלים ואמריקאים והמספרים עומדים על מאות מקרי חטיפות בשנה בנקודות שונות.

הקורבנות העיקריים הם בני האוכלוסייה המקומית ממעמד הבינוני והגבוה. "הם מחפשים אנשים שנראים טוב ולא מוזנחים וחוטפים אותם", אמר ל"כיכר השבת" עד למקרה החטיפה בשבת.

לרוב, החוטפים מנסים לקחת את החטופים לכספומט באזור ודורשים מהם להוציא סכום כסף או מקיימים שיחת טלפון עם בני משפחתו של החטוף עם דרישה לכופר בתמורה לשחרורו.

בתחילת השנה נחטף יצחק, בן 28, נשוי ואב לבן אחד שמתגורר באזור. החולייה, שמנתה שמונה חוטפים, שחררה אותו במוצאי השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר