פרסום ראשון

יהודה גליקמן מונה למפקד בסיס הטירונות בצריפין של שח"ר ונצח יהודה

סגן מפקד הבקו"ם החרדי סרן יהודה גליקמן מונה הבוקר לתפקיד מפקד בסיס הטירונות של שח"ר אט"ל ונצח יהודה בצריפין. זאת כחלק מתכנית צה"ל לבניית בסיסים נפרדים לחרדים (חרדים במדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
גליקמן, הימני בתמונה, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: שנתיים ושמונה חודשים אחרי שמונה לכהן כסגן מפקד הבקו"ם החרדי, סרן יהודה גליקמן מונה היום (ראשון) למפקד בסיס הטירונות של שח"ר אט"ל ונצח יהודה.

גליקמן עזב ביום חמישי את תפקידו כסגן מפקד הבקו"ם החרדי בתל השומר והחל הבוקר את תפקידו החדש בבסיס הטירונות הנמצא בצריפין ומעתה יפקד על עשרות חרדים שיתגייסו לצה"ל, במסגרת פרויקט שח"ר אט"ל בפיקודו של יוסי כהן וחיילי נצח יהודה שאינם קרביים.

הבסיס המדובר עליו יפקד גליקמן, נבנה לפני תקופה בעלות של מיליוני שקלים, והוא ישרת את גדוד נצח יהודה ושח"ר אט"ל. הבסיס המדובר גדול בהרבה מהקודם וכולל מתחם טירונות, מתחם הכשרות מקצועי לרפואה, מכונאות, מש"קים ומגוון קורסים והכשרות במקצועות השונים.

בשנים האחרונות, מאז הקמת מסלולי שח"ר, התקבלו לא מעט תלונות של משרתים על בעיות צניעות בימי הטירונות. בין היתר סיפרו החיילים כי בשעות שהוקצבו לארוחה, הם נאלצו לשהות בחדר אוכל מעורב בו יושבות חיילות שעושות טירונות יחד אתם באותו בסיס.

בשל כך, ובשל הרצון להתאים את צה"ל לאורח חייהם של המתגייסים, הוחלט להקים בסיסים נפרדים לחרדים, בהם לא תהיה גישה לחיילות ולא יהיו מפקדות ופקידות.

גליקמן, תושב העיר פתח תקווה, שימש בעבר בתפקיד קצין במדור שילוב חרדים באגף כוח אדם. עם כניסתו לתפקיד סגן מפקד הבקו"ם ספג איומים והטרדות לאורך זמן רב על ידי קיצונים חרדים המתנגדים לגיוס חרדים לצה"ל.

גליקמן הגיש תלונות במשטרה ופנה למפקדיו בצה"ל, אך לא נענה ולא נעשו צעדים ממשיים כנגד המאיימים והעומדים מאחורי קמפיין ההסתה של "החרד"קים".

לפני מספר חודשים החליט עם רעייתו לצאת למאבק כנגד העומדים מאחורי הקמפיין. הוא שכר חוקר פרטי שהצליח להקליט ו"להפליל" את האחראים לקמפיין ההסתה, שבשיאו פורסמו כל הפרטים של המגייסים החרדים.

לאחר שאסף מספיק חומר כנגד הקיצונים, גליקמן הגיש תביעת ענק אזרחית על סך 2.4 מיליון שקל כנגד האחראים לקמפיין החרד"קים. לדברי רעייתו עדי, היא חוששת כי ההסתה הפרועה בחודשים האחרונים תוביל בסופו של דבר לכך שמישהו יפעל באופן מעשי כנגד בעלה וכנגד המגייסים האחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר