התלמידים התייצבו בלשכת הגיוס

ראש ישיבת 'בית מאיר' חתם על דיחויים למרות התנגדותו לחוק

תלמידי ישיבת "בית מאיר", בראשות הגר"צ רוטברג, התייצבו הבוקר בלשכת הגיוס והציגו את טפסי הדיחויים, עליהם חתם ראש הישיבה - למרות התנגדותו לחוק הגיוס המתוקן • פרסום ראשון (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"צ רוטברג וחתימתו על רקע הישיבה (צילומים: google.maps, כיכר השבת, באדיבות המצלם)

יממה לאחר השתתפותו בכינוס ראשי הישיבות המזוהים עם "הפלג הירושלמי" שנערך אמש (מוצאי שבת) באולמי תמיר בירושלים במחאה כנגד אישורו של חוק הגיוס המתוקן, יצאו הבוקר תלמידי ישיבת "בית מאיר," בראשותו של הגר"צ רוטברג, להתייצבות בלשכת הגיוס לשם קבלת הדיחויים זאת כעמדת גדולי ישראל חברי מועצת גדולי התורה ובניגוד לעמדתו של הגר"ש אוירבך.

קרא עוד:

הגר"צ רוטברג אף חתם על הדיחויים אותם הגישו הבוקר תלמידיו ללשכת הגיוס בבסיס תל השומר שם התייצבו לצורך קביעת מעמדם כבני הישיבה הזכאים לפטור "תורתו אומנותו" משירות צבאי.

כזכור, בשבועות האחרונים תקף הגר"צ רוטברג בחריפות את חוק הגיוס המתוקן ואף צירף את חתימתו למכתב ראשי הישיבות שהופיע בעיתון "הפלס" כנגד אישורו של חוק הגיוס המתוקן.

האוטובוסים ליד הישיבה, הבוקר

הגר"צ רוטברג שנחשב היה כמי שאינו מזוהה רשמית עם הפלג הירושלמי בשנתיים האחרונות "תפס צד" במאבק הפנימי האחרון בציבור הליטאי וכאמור אף השתתף אמש בכינוס הרבנים נגד החוק במתכונתו החדשה.

לדברי תלמידים בישיבה, על אף דעותיו של הגר"צ רוטברג, מרבית בני הישיבה ממושמעים למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ועל כן הבוקר יצאו 2 אוטובוסים מלאים בבחורים להתייצב בלשכת הגיוס.

יצויין כי גם בישיבות אחרות המזוהות עם "הפלג הירושלמי" ישנם בחורים רבים המתייצבים זאת על אף עמדתם העקרונית של ראשי הישיבה המפרידים בין המישור האידיאולוגי להוראה הלכה למעשה לבני הישיבות המעוניינים להתייצב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר