7 דרכים לנהל נכון את הזמן ולהתמודד עם דחיינות

סובלים מנטייה לדחות הכל לרגע האחרון? כל מטלה, קטנה כגדולה מתוייקת אצלכם לדקה ה-90 ומבוצעת בלחץ אטומי? הנה 7 דרכים יעילות להתמודד עם דחיינות ולהספיק לעשות דברים בזמן לפי מומחים לדינמיקה ארגונית וניהול זמן (אימון אישי, משפחה)

אפשר גם אחרת. איך לנהל נכון את הזמן (צילום: shutterstock)

מאמר שפורסם במגזין Real Simple על ידי פרופסור פירס סטיל, מומחה למשאבי אנוש ודינמיקה ארגונית מאוניברסיטת קלגרי, קנדה ואווה וויסניק, מאמנת לניהול זמן עבור עורכי דין ותאגידים בניו יורק, מציע 7 דרכים יעילות להתמודדות עם דחיינות ולגרום לדברים להתבצע בזמן:

אתחלו את היום שלכם מחדש ב-2 בצהריים

וויסניק ממליצה "לאתחל" את היום מחדש בשעה 2 בצהריים. "בשעה זו, עצרו לרגע, העריכו מה הספקתם עד עכשיו, הזכירו לעצמכם מה קריטי לסיים וחשבו מסלול מחדש באמצעות שינו תכניות בהתאם לזמן שנותר, כך שהדברים החשובים אכן יתבצעו" אומרת וויסניק, "כך, אתם מעניקים לעצמכם מעין התחלת בוקר נוספת, הממרכזת מחדש את האנרגיות שלכם לעשות דברים".

פצלו את המשימות לחלקים קטנים

המאמר מציין את דבריו של הפרופסור לפסיכולוגיה ג'וזף פרארי הטוען כי אפשר להתבלבל כשרואים מול העיניים עומס משימות והשווה זאת ליער מלא עצים. לדבריו, יש לקחת בכל פעם 'עץ' אחר ואף לחלק אותו ל'ענפים'. לדוגמה, אם אתם מתכננים לארגן מחדש את הארון, אל תפתחו את כל הדלתות ותתייאשו עוד לפני שהתחלתם, אלא התמקדו רק במיון הגרביים, ומשם תמשיכו הלאה, ענף, ענף.

הציבו "דדליינים" לעצמכם

מארג'י ווארל, מומחית למנהיגות, מצוטטת במאמר עם כלל חובה. לדבריה, מטלה ללא מועד סיום אחרון בהחלט (דדליין), תדחה ללא גבול ויתכן שלעולם לא תתבצע. הציבו מועדי סיום ברורים והקפידו לעמוד בהם.

דמיינו את היום שאחרי

ווארל אף מציעה להפעיל את הדמיון ולשרטט לעצמנו מה נרגיש, נחשוב, נעשה כשנהיה רגע אחרי ביצוע המשימה. לדמיין כמה טוב יהיה לנו אחרי שהמשימה תבוצע, נותן מוטיבציה משמעותית להתחיל לעבוד ברצינות.

אם היא קצרה, פשוט בצעו אותה עכשיו!

תיאוריות ודמיונות זה דבר טוב, אבל אין כמו הדבר האמיתי. לדברי ג'יימס קליר, מחבר הספר "יצרנות", אם מכל המשימות שיש לכם להספיק, יש כאלו מהירות וקצרות שלוקחות פחות מ-2 דקות, פשוט קומו ובצעו אותן. לדוגמה, שטיפת כלים מיד בסוף הארוחה, הכנסת הבגדים המלוכלכים למכונת הכביסה, ריקון פח האשפה, שליחת אי-מייל וכו'.

הקציבו 2 דקות למשימה גדולה

כשעומדת לפניכם משימה כבדה ומורכבת, כדאי להתחיל בקטן. בשביל זה נועד "כלל 2 הדקות": הקציבו למשימה 2 דקות, ומרגע שתתחילו, תגלו דרכים נוספות לסיים את המשימה ביעילות.

היו חיוביים

והכי חשוב? שמרו על מצב רוח חיובי. לחץ ועצבים רק מגבירים דחיינות. קחו פסק זמן לעשות משהו שאתם אוהבים וחזרו לביצוע המשימה בכוחות מחודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר