שלום, שלום

דרמה: סילבן שלום פורש מהחיים הפוליטיים; "קצתי בייסורים"

המערכת הפוליטית כמרקחה: שר הפנים סילבן שלום פורש מהחיים הפוליטיים. הפרישה מגיעה על רקע שורה של טענות לכאורה על מעשים לא ראויים. למרות הפרישה, תפתח בדיקה בעניין (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
סילבן שלום. שלום לחיים הפוליטיים (צילום: פלאש 90)

המערכת הפוליטית כמרקחה: שר הפנים סילבן שלום הודיע לפני זמן קצר (ראשון) כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים. הפרישה מגיעה על רקע שורה של טענות למעשים לא ראויים בשנים האחרונות, זאת למרות שלא נפתחה חקירת משטרה רשמית בנושא.

מלשכתו של שלום נמסר: "כ-23 שנים אני משרת במסירות ובאמונה את הציבור כח"כ וכשר במשרדים שונים מתוך תחושת שליחות ורצון לקדם מטרות חברתיות וציבוריות חשובות ביותר. קצתי בדרך הייסורים שהייתה מנת חלקי ומנת חלקה של משפחתי, רעייתי,ילדיי ואימי המבוגרת".

שלום הוסיף, "משפחתי תומכת בי באופן מלא, אך אין כל הצדקה למחיר הנדרש ממנה. בנסיבות אלה החלטתי לפרוש מתפקידיי כשר וחבר כנסת". רעייתו של שלום, ג'ודי שלום ניר מוזס, הגיבה לפרישת בעלה ואמרה: "עצוב, אבל הילדים שלי מעל הכל".

עם התפטרותו של שלום מהחיים הפוליטיים הרי שמשרד הפנים יהיה פנוי. מי שככל הנראה יבקש את התיק הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי שפרש ממשרד הכלכלה וראש הממשלה הבטיח לו תיק נוסף ללא קשר למשרד הפריפריה, הנגב והגליל.

רק היום העבירה הממשלה את האחריות של שר הפנים חוקי העזר העירוניים לפתיחת חנויות בשבת לידי הממשלה כולה.

למרות הפרישה, היועמ"ש החליט לחדש את הבדיקה בעניין. בלשכת היועץ המשפטי לממשלה נערכה הערב התייעצות בעקבות הפרסומים השונים הנוגעים לשלום, בהשתתפות פרקליט המדינה וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, ואנשי צוותם.

מלשכת היועמ"ש נמסר כי "בהתייעצות סקר ראש האגף לחקירות ומודיעין את דרכי הפעולה האפשריות לבירור הדברים. בסיום הדיון החליט היועץ המשפטי לממשלה על פי המלצת פרקליט המדינה, להנחות את המשטרה לחדש את הבדיקה שקוימה בזמנו של הטענות והמידעים שפורסמו. פרקליטות מחוז ת"א תלווה את מהלכי הבדיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר