מנכ"ל משרד רוה"מ מדבר • האזינו

גרונר: יהיו הקלות משמעותיות ואפליה מתקנת לטובת החרדים

מנכ"ל משרד רוה"מ, אלי גרונר, הסביר בראיון ל"מהדורת הבוקר" כיצד הם פועלים לשילוב החרדים בסקטור הציבורי ואמר כי לא מדובר רק בתפקידים "חרדים קלאסיים" אלא במגוון תחומים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מנכ"ל משרד רוה"מ אלי גרונר (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

תעסוקת חרדים: אלי גרונר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אומר הבוקר (שני) כי במסגרת חוק אפליה מתקנת לקבלת עובדים חרדים במגזר הציבורי - יהיו הקלות משמעותיות ואפליה מתקנת ראויה לטובת החרדים.

בראיון ל"מהדורת הבוקר" בהגשת מרדכי לביא ברדיו "קול חי" אמר מנכ"ל משרד רוה"מ: "הוחלט עכשיו שיש צורך לשלב כמובן את החרדים שמעוניינים לעבוד גם בסקטור הפרטי וגם בסקטור הציבורי, ובתור דוגמה אישית הסקטור הציבורי צריך לדאוג לכך שהמצטיינים והאנשים שרוצים לעבוד - יעבדו.

"אנחנו קיבלנו הרבה פניות מהמגזר החרדי שרוצים להשתלב ולא מצליחים ולכן קיבלנו החלטה של אפליה מתקנת ראויה שבו תינתן עדיפות לחרדים שמתמודדים על מכרזים ויכנסו לתוכניות של מצטיינים וכו', בכוונה לשלב אותם בתפקידי מפתח בסקטור הציבורי".

לדברי גרונר: "אנחנו זיהינו שבהרבה מאד מהמכרזים יש נניח חרדים שאולי לא עומדים בתנאי סף מוגדרים, ספציפיים, אני לא מדבר על תפקידים של עריכת דין או משהו שצריך רקע ספציפי, אבל נניח שדורשים תואר מסוים ובגלל התרבות או בגלל הרקע של חלק מהמתמודדים החרדים, יש להם יכולות, יש להם את ההבנה, את החכמה, אבל אין להם את התואר הספציפי הזה או אחר.

"לכן אנחנו רוצים להגיע למצב שאנחנו לא נתעקש על דברים מסוימים אצל המגזר החרדי וגם אם יש שני מתמודדים שהם שניהם ראויים באותה מידה אז תינתן העדפה לחרדי כדי לשלב אותם".

על כמות העובדים החרדים שיתקבלו מידי שנה אמר גרונר כי "אנחנו מדברים על כשישים תפקידים בשנה, תוכנית של חמש שנים ורוצים לגרום לכך שבסוף כל מיני תקופות אותם חרדים ישתלבו בסקטור הציבורי. אני רוצה להדגיש שלא מדובר רק על תפקידים 'חרדים קלאסיים'. יועצים לענייני חרדים וכאלה. אנחנו רוצים לשלב את החרדים בכל מיני תחומים: גם בצד הכלכלי, גם בצד התפעולי, גם בצד הלוגיסטי, בכל הדברים".

לביא: "אם מגיעים מועמד חילוני ומעומד חרדי עם אותם כישורים, אז החרדי בגלל החוק הזה יקבל עדיפות, מה שנקרא "אפליה מתקנת". מה שאגב, מקבלים הנשים, הערבים והאתיופים. עכשיו החרדים יצטרפו לעניין הזה, נכון?".

גרונר: "בדיוק. יש פה רצון לשלב באופן משמעותי את החרדים בסקטור הציבורי ואנחנו משתמשים בכל מיני כלים כדי להגיע לזה".

גרונר נשאל כיצד יגדירו חרדים לצורך זה והשיב: "יש דברים מאד ברורים של מישהו שגדל בחברה החרדית. איפה הוא למד, איזה רקע יש לו וכו'. אנחנו רוצים לגרום לכך שאותם אנשים שגדלו במערכת החרדית, במסלולים החרדיים, שיוכל להשתלב ואם אנחנו מזהים מצב שבו לא נתנו לו עד עכשיו או לא קיבל סיכוי הוגן, עכשיו אנחנו רוצים להבטיח שאותם אנשים, מאותן אוכלוסיות, מאותו ציבור - יקבלו את ההזדמנות ההוגנת. להגיד לך עכשיו בדיוק איך יגדירו חרדי מול מישהו אחר - אפשר לבדוק ולחזור אליך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר