צפו: הניסוי המוצלח של מערכת "שרביט קסמים" ליירוט טילים

משרד הביטחון הודיע על השלמת סדרת ניסויי יירוט מוצלחים במערכת ההגנה האווירית "שרביט קסמים", המיועדת להגנה ממגוון טילים. יעלון: "נדבך נוסף ביכולת לספק הגנה" • וידאו (אקטואליה)

(צילומים: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

משרד הביטחון הודיע היום (שני) על השלמת סדרת ניסויי יירוט מוצלחים במערכת ההגנה האווירית "שרביט קסמים", המיועדת להגנה ממגוון טילים, רקטות כבדות ומזל"טים, בשכבת הגנה שבין כיפת ברזל למערכת החץ.

סדרת הניסויים הסתיימה הבוקר בשדה הניסויים שדמה בדרום, לקראת מסירת המערכת לחיל האוויר בארבעת החודשים הקרובים והכרזתה כמבצעית בשנה הקרובה.

המערכת תתבסס על ארבע סוללות, כשבשלב הראשון חיל האוויר יקבל שתי סוללות. המערכת תוכל לפעול באופן נייח כמו מערכת החץ או באופן נייד כמו כיפת ברזל.

במערכת הביטחון ציינו כי המערכת מסוגלת לזהות וליירט טילי מטרה עם ראשי קרב עד מאות ק"ג של חומר נפץ בכל טיל.

צפו: דברי שר הביטחון על הניסוי המוצלח (צילום: דיאנה חננשווילי, משרד הביטחון)

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס להצלחת הניסויים במערכת ואמר כי "הניסוי המוצלח הבוקר במערכת 'שרביט קסמים' מהווה נדבך נוסף ביכולת של מערכת הביטחון לספק הגנה למדינת ישראל, אזרחיה ומתקניה האסטרטגיים. פיתוח המערכת הוא הישג עצום של התעשיות הביטחוניות בישראל, במקרה הזה בהובלת 'רפאל' ותוך שיתוף פעולה עם התעשייה האווירית וחברת 'אלביט מערכות', כמו גם של אנשי מפא"ת ומנהלת חומה במשרד הביטחון, וחיל האוויר הישראלי. זו הוכחה נוספת ליכולות המרשימות ולמחויבות העצומה של המפתחים, המהנדסים, הטכנאים ושאר העוסקים במלאכה. הם ראויים לכל שבח והערכה מצד אזרחי ישראל.

"המציאות הביטחונית סביבנו מחייבת את ישראל להחזיק ביכולות התקפיות והגנתיות מהמעלה הראשונה. לצד היכולת להגיע לאויבינו בכל עת ובכל מקום, לאורך הגבולות ואף הרחק מהם, בזכות מודיעין מעולה ויכולת התקפית מתוחכמת ורבת עוצמה, מפתחת ישראל שכבות הגנה הכוללות, לצד מערכת 'שרביט קסמים', גם את מערכות ה'חץ' ו'כיפת ברזל'. אלו מערכות ההגנה והיירוט המובילות בעולם, והן תוצאה של האיכות הנדירה שקיימת בנו. איכות המבצרת את עוצמתה של מדינת ישראל ואת יכולותיה האסטרטגיות.

"מערכת 'שרביט קסמים' צפויה להיכנס לפעילות מבצעית מלאה בחיל האוויר במהלך שנת 2016, והניסוי המוצלח היום מוכיח את בשלותה ואת מוכנותה. זו גם העת להודות לידידתנו הגדולה ארצות הברית, שותפה מרכזית במימון ובפיתוח הפרויקט החשוב הזה, הוכחה נוספת לקשר יוצא הדופן בין הממסדים הביטחוניים של שתי המדינות ולהיותה אבן פינה בביטחוננו הלאומי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר