הפגנה נגד תיקון חוק הגיוס

'הפלג הירושלמי' ו'העדה החרדית' יפגינו הערב בירושלים

אנשי 'הפלג הירושלמי' ואנשי 'העדה החרדית' בראושת רבניהם יפגינו הערב בירולשים נגד תיקון חוק הגיוס ו"גזירת היעדים", כלשונם, זאת למרות תמיכתם של גדולי ישראל בחוק. כל הפרטים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרי"ש וייס והגר"ש אוירבך (צילום: אבי בלום - א בליק ובאדיבות המצלם)

הערב (שלישי) מוצאי צום עשרה בטבת יתאספו תומכי "הפלג הירושלמי" ואנשי "העדה החרדית" להפגנה משותפת על פני רחוב מלכי ישראל בירושלים נגד תיקון חוק הגיוס שזכה לתמיכתם של גדולי ישראל חברי מועצות גדולי וחכמי התורה.

בראשות ההפגנה יעמדו מנהיג 'הפלג הירושלמי' הגאון רבי שמואל אוירבך, הגאן רבי יצחק קלמנוביץ, גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק טוביה וייס וראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך, ולצדם ראשי ישיבות המזוהים עם הפלג וחברי בד"צ העדה החרדית.

יצוין כי למרות איחוד הכוחות בין העדה החרדית לאנשי הפלג הירושלמי במאבק נגד חוק הגיוס, והמונח החדש בו הם משתמשים "גזירת היעדים", שני הצדדים מנסים לבדל עצמם אחד מהשני.

העדה החרדית תתחיל את העצרת שלה בשעה 19:00 בצעדה עם שק ואפר מכיכר השבת לרחוב מלכי ישראל ובשעה 20:00 יתקיים "מעמד הקריעה" כשיתכן שאף הגאב"ד עצמו ישתתף במעשה הקריעה ולאחר המעמד יישאו דברים גאב"ד העדה החרדית ורבנים נוספים מטעם העדה.

האזינו: הגר"ש אוירבך על העצרת

לאחר מכן בשעה 21:00 תתחיל ההפגנה של אנשי 'הפלג הירולשלמי' בראשות הגר"ש אוירבך שיישא דברים נגד החוק ולאחריו יישאו רבנים אחרים את דבריהם.

הבוקר בעיתון "הפלס" פורסם מכתבו של הגר"ש על ההפגנה בו הוא כותב: "'צום העשירי יהפך לששון ולשמחה'. חובה על כל אחד ואחד ללא יוצא מן הכלל להשתתף בעצרת הגדולה. זו היא מחאה גדולה למען כבוד שמים, מחאה נגד כל ענין הגיוס רח"ל, מחאה על הגזירות הקשות. וכל אשר יראת השם בלבבו חובה עליו להשתתף בזה. והקב"ה ישמע לקול שוועתינו ויחיש לישועתנו ויגאלנו.

"'חבר אני לכל אשר יראוך', שמואל באאמו"ר גאון ישראל מוה"ר שלמה זלמן זללה"ה אויערבאך".

מכתבו של הרב אוירבך על העצרת

אמש נשאל הרב אוירבך על ההפגנה ואמר לאחד מתלמידיו כי "כל אשר יראת השם בלבבו ורוצה להרבות כבוד שמים צריך שיבוא להשתתף בעצרת הגדולה מחר, במחאה הגדולה למען כבוד שמים, מחאה על הגיוס מחאה על הגזירות הקשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר