מחלוקת באלעד

קריספל ופרוש מתנצחים: מי ביקש סמינר ספרדי אחד בעיר?

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש טען כי ש"ס דרשה שבעיר יפעל סמינר ספרדי אחד, אך יו"ר ש"ס בעיר צוריאל קריספל טוען הפוך. לדבריו, פרוש היה זה שהעלה את הדרישה וביקש גיבוי מש"ס (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פרוש וקריספל (צילומים: יעקב נחומי, כיכר השבת)

מי ביקש סמינר אחד ספרדי באלעד? בעוד ראש העיר ישראל פרוש טוען כי הבקשה הגיעה מכיוונה של ש"ס בהוראתו של נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, הרי שבתנועת ש"ס המקומית מציגים תמונה שונה לחלוטין ואומרים כי פרוש היה זה שדרש בעיר יפעל סמינר ספרדי אחד.

הפרשה התעוררה בשבועות האחרונים בעקבות צו הסגירה שהוציא משרד החינוך נגד סמינר גברא בעיר אלעד, הסמינר הספרדי השני בעיר, בטענה כי הסמינר פועל ללא רישיון. התלמידות יצאו להפגין בעקבותה צו וראש העיר שיגר מכתב ליו"ר ש"ס אריה דרעי שיעזור לו במציאת פתרון לתלמידות הסמינר.

ראש העיר טען גם במכתבו וגם בשיחה עם "כיכר השבת" כי ש"ס פנתה אליו וביקשה לאפשר פתיחת סמינר אחד בלבד, מה שגרם לסגירת סמינר גברא.

כעת טוען יו"ס ש"ס המקומי, צוריאל קריספל, כי ראש העיר הוא זה שפנה וביקש כי בעיר יפעל סמינר ספרדי אחד וביקש את תמיכת ש"ס, כולל של נשיא המועצת, במהלך.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר קריספל: "האם זה נראה לך סביר שאנחנו נבקש למנוע הקמתו של סמינר ספרדי בעיר? אני יאמר זאת שוב ובכל האחריות, אני יודע לתת גיבוי כשצריך ואני לא נרתע מלקחת אחריות, וגם במקרה הזה אני יגבה כל החלטה מקצועית ונכונה ולא משנה מה המחיר שלה. ואין לי שום כוונה להתנצח עם תגובה זו שכביכול נאמרה בשמו של ראש העיר, אך העובדות ממש לא נכונות לצערי ולמגינת ליבי".

"לפני כשנתיים כאשר סמינר זלזניק החליט שלא לקבל בנות ספרדיות והמשבר שנוצר בעקבות כך, פניתי בהסכמת ראש העיר לגברת גברא ובפגישה שקיימתי איתה ועם בעלה הצעתי לה שתבוא ותנהל את סמינר זלזניק על כל המכלול שלו", מספר קריספל, "גברא ובעלה סירבו להצעה למרות כל הלחץ שהפעלתי עליהם שצריך את עזרתם כדי לתת פתרון הולם ואלטרנטיבה חלופית לבנות הספרדיות. לא עזר כלום והם נשארו בסירובם. לדבריהם, הם יהיו מוכנים לשקול לפתוח כיתה חדשה ונפרדת אם העירייה תתחייב להעמיד לרשותם את כל המשאבים ולכן העברתי את הצעתם לראש העיר והוא שלל זאת מכל וכל".

קריספל מוסיף ומספר כי "במקביל פנה אליי ראש העיר בהזדמנות אחרת בעת שקיימנו דיון בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים הנוכחית והציג בפניי את המצב העגום ששורר בחלק לא מבוטל מבתי הספר היסודיים בעיר שכן ישנם לא מעט בתי ספר שמספר התלמידים בהם הולך ומצטמצם בעקבות פתיחתם של בתי ספר רבים וללא כל בקרה, תהליך לא בריא שיכול להביא לקריסתם של בתי ספר עקב כך ולדבריו, צריך למנוע את הישנות הדבר בסמינרים ולכן הוא מבקש שלא לפתוח אלא רק סמינר ספרדי אחד נוסף בלבד שייתן מענה לכלל התלמידות. ושאדרבא, שהסמינר יהיה גדול כמה שיותר עם כמה כיתות בכל שכבה, זה בריא לבית הספר כך הוא יהיה מבוסס גם מבחינה כלכלית, גם בנושא הבינוי נוכל לבנות בתי ספר גדולים".

קריספל טען כי השיב בחיוב להצעתו של פרוש ואומר כי "ראש העיר ביקש ממני שמכיוון שאין הוא מעוניין לקבל החלטות עבור הציבור הספרדי בעיר, ולכן הוא מבקש שנקיים דיון בנושא עם ראשי התנועה ושנביא לו החלטה מסודרת וכתובה של התנועה ושניתן לו גיבוי למהלך זה. דיון זה אכן התקיים בתנועה ומועצת החכמים נדרשה לעניין, הוצגו בפניהם כל השיקולים ולאחר שהם קיבלו את החלטה הבאנו אותה לפני ראש העיר ופעלנו על פיה".

"מועצת החכמים וראשי התנועה רואים חובה וזכות לעצמם לדאוג לכל בת באשר היא, מכירים ומוקירים את פועלה של הגברת גברא ואנו נעשה כל אשר לאל ידינו כדי לתת מענה הולם לכל הבנות באשר הן", מוסיף קריספל לסיום.

מעיריית אלעד נמסר בתגובה כי "אין מקום לדיון בהחלטה שנתקבלה על ידי חברי מועצת חכמי התורה בנשיאות מרן הרה"ג שלום כהן שליט"א. מול המצב הקיים ביקש ראש העיר מתנועת ש"ס להצטרף למאמצים למנוע מהתלמידות להשאר בבית. ואכן, הוא נפגש עם ההורים ועם נציגי תנועת ש"ס".

עוד נמסר מהעירייה כי "ב"ה ניתן לבשר כי ישנה התקדמות משמעותית לקראת פתרון על דעת גדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר