"התעללו בו"

חקירת דומא: "החשוד הודה, שברו אותו. הוא צל אדם"

עו"ד איתמר בן גביר, אמר הבוקר כי מרשו, העצור בפרשת הרצח בכפר דומא, הודה במעורבות בפיגוע, אך לדבריו ההודאה הוצאה ממנו תחת עינויים ואינה קבילה בבית משפט (חדשות, משפט)

בן גביר הבוקר, על רקע הפגנה נגד העינויים (צילום: ירון ברנר - ynet, יונתן זינדל - פלאש90)

פרשת חקירת הרצח בכפר דומא: עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את החשודים היהודים בפרשת הפיגוע בכפר דומא, אמר הבוקר (שלישי), בפתח דיון בבית המשפט בפתח תקווה, כי מרשו הודה במעורבות ברצח, אלא שלדבריו ההודאה לא קבילה.

"הרבה מאוד שנים אני רואה אנשים שנכנסים ויוצאים מחדרי החקירות", אמר בן גביר. "אני חייב לומר שמחזה מזוויע כמו שראיתי הבוקר לא ראיתי מעולם. פגשתי את מרשי לאחר 21 ימים שבהם נאסר עליו לפגוש עורך דין. פגשתי אדם שבור מנטלית ופיזית אדם שצריך טיפול נפשי. לצערי חוקרי השב"כ הצליחו לשבור את מרשי ולהפוך אותו לצל אדם".

לדברי בן גביר בחשוד נעשו מעשים חמורים, "פגיעה במקודש לו - בעולם התורה והמצוות שלו, מניעת שינה לתקופה כל כך ארוכה. הרי שאחרי שהחוקרים רואים את כל הדברים האלה ומרשי דבק באמת שלו הם פשוט מקבלים רישיון להרוג".

"בשלב מסוים נכנסים לחדרו ארבעה ביריונים", תיאר בן גביר. "שמכים אותו, קושרים אותו במיטת סדום, תיאורים של כל מיני מכשירי עיוניים, קשירות כשהוא הפוך, מפילים אותו שוב ושוב. הוא אומר 'עזבו אותי! תנו לי ללכת! לא עשיתי כלום!' אז אמרו לו - 'אם אתה לא נותן הודאה אנחנו ממשיכים'".

"הצליחו לשבור אותו אך ספק רב מאוד אם אפשר להשתמש בדברים שהוא מסר. הם פגעו בו, הפכו אותו ממש לצל אדם. הם דרשו ממנו להודות בדברים שלא עשה ומרשי נשבר".

בן גביר תקף את השב"כ ואמר: "אני מתבייש שבמדינת ישראל של 2015 זו ההתנהלות של חוקרי השב"כ. אני מתבייש בכך שהפרקליטות והיועמ"ש נתנו להתנהלות הזו יד. אני מתבייש בכך שחלק מהשופטים לא התערבו ויצאו להגנתו. נהפוך הוא - חלקם לא רק שהתיישרו עם המציאות המחרידה הזו אלא אף עשו מעשים שלא ייעשו והורו שלא להביא אותו בפני בית המשפט. מרשי צריך פסיכיאטר וטיפול רפואי".

"החוצפה מגיעה עד כדי כך שגם דקות לפני שהגעתי לפגוש אותו הם המשיכו להכות אותו, המשיכו להשתמש בכל מיני מיטות עינויים. דברים שרואים רק בספרים על האינקוויזיציה".

"אני דורש כרגע להפסיק את החקירה הזו. אני סבור שבדברים שמרשי מסר אין כלום, אין בהם כל ערך משפטי, כל אחד מאזרחי ישראל היה מודה בנסיבות הללו. יש כאן פרשת 300 חדשה של שירות הביטחון הכללי".

גם אשתו של החשוד תקפה את החוקרים וטענה כי ההודאה חולצה בעינויים קשים, "בלילה שזה קרה הוא היה איתי", סיפרה ל-ynet. "אף אחד לא בדק את האליבי שלו. אין שום סיכוי שהוא עשה את זה. אם הוא הודה או לא הודה? כל בן אדם שהיו מתעללים בו ככה היה מודה. אני יודעת שהתעללו בו בחקירה".

התעללו בו בצורה קשה מאוד, קשרו אותו עם הראש והידיים למעלה. התעללו בו בצורה חמורה. בית המשפט והשופטים, אף אחד לא הפסיק את התעללות. הוא לא עשה דברים כאלה, לא תכנן לעשות דברים כאלה בכלל. מחפשים שעיר לעזאזל. היכו אותו עד שהוא יודה".

משירות הביטחון הכללי נמסר: "לנוכח האיום הביטחוני המשמעותי הנשקף מפעילותם בשטח של חברי ההתארגנות, והחובה לסכל מבעוד מועד את כוונתם להמשיך ולבצע פיגועי טרור חמורים העלולים להוביל לפגיעות בנפש, נעצרו לחקירה מספר פעילים מרכזיים בהתארגנות הטרור, ואלה נחקרו באופן אינטנסיבי על אודות החשדות המיוחסים להם.

"שירות הביטחון הכללי הינו ארגון ממלכתי וכל פעולותיו מבוצעות על פי דין. חקירות השב״כ מתנהלות בהתאם להוראות החוק והפסיקה, ונתונות לפיקוח היועמ״ש לממשלה, פרקליטות המדינה ובתי המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר