מ-432 שקלים ל-859 שקלים

ההישגים התקציביים של גפני: הוכפלה המלגה לאברכים

שורת הישגים ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, לאחר שהוועדה אישרה תקציבים למוסדות החינוך החרדי, בהם הכפלת המלגות לאברכי הכוללים ובני הישיבות והגדלת התקצוב לסמינרים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

לאור פעילותו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מול ראש הממשלה, שר האוצר, שר החינוך וראש אגף התקציבים, סוכם על שורת הישגים דרמטית לטובת הציבור החרדי שאושרו היום (שלישי) בוועדת הכספים.

בין היתר אושרו תקציבי חינוך שיועדו לישיבות, סמינרים, תלמודי תורה, בתי ספר, מוכר שאינו רשמי ותיקון לתבחינים שיאפשרו החל מהשנה האזרחית הבאה להגיש בקשות לתמיכה עבור תלמידי חו"ל וסעיפים רבים נוספים ובהם הקצאות רווחה לחינוך החרדי.

לאור הסיכומים עם גפני, אושרה הגדלת תקציב הישיבות ל-477 שקלים לבחור, ו-859 שקלים לאברך, במקום 240 שקלים בלבד לבחור, ו-432 שקלים לאברך - כיום, כאשר מדובר על הכפלה של הסכום כאשר הכסף יועבר רטרואקטיבי עבור כל שנת 2015.

בנוסף, אושר תקצוב של 37 מיליון שקלים עבור בתי הספר ולמוסדות הפטור לתקצוב השוטף. בנוסף, הגיע גפני לסיכום על כך שהסמינרים יקבלו בשנים 2015 ו-2016 66 מיליון שקלים נוספים לתקצוב השוטף, מה שיסייע בהורדת שכר הלימוד להורים.

כמו כן סוכם על תיקון התבחינים בנוגע לתקצוב תלמידי ישיבות מחו"ל, בכך שניתן יהיה לתקצב זאת מהשנה הקרובה כפי שהיה בעבר. בנוסף הועברו תקציבי רווחה וסיוע לחינוך העצמאי, תקציבים אלו בעבר סייעו רבות לבתי הספר בפריפריה, ולפעילויות חינוכיות לרווחת התלמידים.

כאמור, בכל התקופה האחרונה פעל גפני כדי להביא את שורת ההישגים הזו, וכאשר התברר כי לא ניתן להעביר את התמיכות ללא החלטת ממשלה, אושר אמש נוהל חירום להחלטת ממשלה טלפונית על מנת שלא לאבד את התקציבים החשובים לכלל מוסדות החינוך לשנת 2015.

יצוין כי במהלכים אלו הושלמו התיקונים לשלל הקיצוצים הפוגעניים שיזם שר החינוך הקודם ומפלגתו, אשר פגעו פגיעה קשה בכל מערכות החינוך החרדי באופן מפלה וחסר תקדים, וכעת לאחר סדרת דיונים וישיבות כאמור, הנושא הוסדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר