טבח נפל מגובה שלושה מטרים, כדי לעמוד בביקורת - נפצע ויפוצה

טבח הגיע למסעדה בשעה מוקדמת לאחר שנתבקש לסדר את המטבח לקראת ביקורת של משרד הבריאות, אלא שהוא לא מצא את המפתח, נכנס דרך החלון נפל ונפצע וכעת יפוצה (משפט)

עו"ד נעים בדר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בתביעה שהגיש הטבח בבית משפט השלום בעכו, הוא טען כי נפל ונחבל לאחר שניסה להיכנס למטבח המסעדה הנעולה דרך החלון. מהמסעדה נטען כי הטבח אחראי לנפילתו, שכן אף אחד לא ביקש שייכנס דרך החלון. בית המשפט קבע כי המעסיק התרשל כשלא סיפק לטבח מפתח, ולכן יפצה אותו ב-195 אלף שקל.

לייעוץ בנושא

פנו ל - עורך דין תאונות עבודה

הטבח טען כי החל לעבוד במסעדה באזור המרכז בדצמבר 2008, וכחודש לאחר מכן אירעה תאונת העבודה המדוברת.

הוא סיפר כי יום לפני התאונה שוחח איתו שף המסעדה, עדכן אותו שבבוקר אמורה להיות ביקורת של משרד הבריאות, ולכן הורה לו להגיע מוקדם למסעדה כדי להחזיר את הבשרים הקפואים למקפיא. כשהגיע למסעדה למחרת בבוקר, הוא חיפש את המפתחות במקום בו השף היה אמור להשאיר אותם, אך לא מצא דבר.

מאחר שהמפתחות לא היו שם ומשום שהשף לא ענה בטלפון, הוא נאלץ לנסות להיכנס למטבח, שממוקם בקומה שמעל המסעדה, דרך החלון. כך, טען הטבח, הוא נפל מגובה שלושה מטרים, ונחבל בגב ובחזה.

המסעדה הסירה מעצמה כל אחריות לתאונה. ראשית נטען כי הטבח מסר גרסאות שונות בבית החולים "אסף הרופא" אליו הגיע לאחר התאונה, ובבית המשפט, כך שגרסתו אינה אמינה. שנית נטען, כי הטבח מעולם לא התבקש להיכנס דרך החלון, אלא פעל על דעת עצמו, ולכן הוא האחראי היחיד לתאונה.

גרסה אמינה

השופט ג'מיל נאסר קיבל את התביעה, ומתח ביקורת על המסעדה שלא טרחה להביא עדויות של השף ושל עובדים אחרים ששהו במסעדה בזמן התאונה.

השופט בחר בגרסת התובע, שהייתה אמינה מאוד לדעתו, וזאת על אף שבמסמכי בית החולים לא צוינו המילים "ניסיון טיפוס". הוא הסביר כי התובע היה עקבי בגרסתו על כל פרטיה.

משכך, קבע השופט, האחריות לתאונה תוטל על המעסיק, שהתרשל בכך שלא קיים את חובת הזהירות כלפי עובדיו. עם זאת, השופט הטיל על התובע אחריות עצמית לתאונה בשיעור של עשרה אחוזים, משום שלא הוכיח כי עשה ניסיון ממשי להשיג את השף, להמתין למפתח או להמתין להוראות כיצד להגיע למטבח.

לבסוף, פסק השופט נאסר כי המסעדה תשלם לתובע פיצויים בסך 195,100 שקל, בין היתר עבור הפסדי שכר, פגיעה בכושר השתכרות, הוצאות רפואיות ונסיעות, פגיעה בפנסיה, וכאב וסבל. סכום זה התקבל לאחר שנוכו תקבולי הביטוח הלאומי ואחוזי האשם התורם. בנוסף נקבע כי המסעדה תשלם לתובע שכ"ט עו"ד בשיעור של 20%.

לעורכי דין לתאונות עבודה • לפסק הדין לחצו כאן.

הכותב: עורך דין נעים בדר עוסק בדיני נזיקין.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר