משק בכוננות שביתה

אנשי ההסתדרות והאוצר במשא ומתן מרתוני

נציגי ההסתדרות והאוצר מנהלים משא ומתן מרתוני בניסיון להגיע להסכמות ולמנוע את השביתה הגדולה מחר. במידה והמו"מ יתפוצץ, המדינה תהיה משותקת. אז איפה שובתים? כל הפרטים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כאן שובתים? נציגי ההסתדרות והאוצר מנהלים בשעות האחרונות (שלישי) משא ומתן מרתוני בניסיון להביא להסכמות ולמנוע את השביתה הגדולה שצפויה מחר במשק במידה והצדדים יגיעו למבוי סתום. שר האוצר משה כחלון אמר כי יש הסכמות בנוגע לתוספות השכר לעובדים במגזר הציבורי, אך המחלוקת נוגעת לאופן החלוקה.

על פי הנראה, בעוד באוצר דורשים שתוספות השכר יגיעו רק לעובדים החלשים במגזר הציבורי, אלה שמרוויחים יחסית מעט, בהסתדרות, שם אמורים להגן על "העובד הקטן", דווקא מנסים לדאוג שהתוספות יגיעו גם לעובדים שמשתכרים עשרות אלפי שקלים בחודש, גם אם זה על חשבון העובדים החלשים.

במידה והמשא ומתן ייכשל הרי שממחר בשעה 06:00 צפויה המדינה להיות בשביתה כללית. המרחב האווירי של ישראל צפוי להיסגר והשביתה צפויה להקיף את כל המגזר הציבורי, בהם עובדי ממשלה, עיריות וכאמור שדות התעופה.

בחברת אל על הקדימו את הטיסות שהיו אמורות להמריא מחר והן יצאו עד לשעה 06:00 בבוקר, טרם השביתה. הנוסעים התבקשו להגיע אל שדה התעופה בהקדם כדי להספיק את הטיסות. בחברה אמרו כי גם אם השביתה לא תצא אל הפועל לוח הזמנים החדש לא ישתנה. במקביל, גם חברת ארקיע הודיעה כי היא מבטלת את כל הטיסות שהיו אמורות לצאת בשעות הבוקר מחר.

השביתה צפויה להקיף את כל המגזר הציבורי, בהם עובדי כל משרדי הממשלה, עובדי הבורסה לניירות ערך בתל אביב, עובדי עיריות ירושלים, תל אביב וחיפה, החברות העירוניות, הסתדרות המורים וארגון המורים, עובדי הכנסת, עובדי נציבות שירות המדינה, נציבות הכבאות וההצלה, אזרחים עובדי צה"ל, עובדי בתי החולים, עובדי קופות החולים הכללית והמאוחדת, עובדי מד"א, רשות השידור, עובדי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עובדי המל"ג ועובדי האוניברסיטאות, עובדי מכון התקנים הישראלי, ועובדי רשות שדות התעופה - כולל המראות, נחיתות וטיסות פנים.

בניסיון למנוע את השביתה הגישו משרדי האוצר והחינוך והשלטון המקומי עתירה לבית הארצי לעבודה בירושלים בקשה להוציא צווי מניעה נגד השביתה.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, אמר היום: "אנו מצפים מההסתדרות למצות את המשא ומתן ולדאוג באמת לעובדים החלשים, ולא לגרום לנזקים למשק הישראלי בצורה של שביתה פראית ולא נחוצה. בכל מקרה, אנו פונים לבית המשפט במטרה לאפשר את המשך התנהלותם הרגילה של אזרחי ישראל".

שר האוצר משה כחלון אמר היום במסיבת עיתונאים "אני מאוד מקווה שלא נגיע לשביתה, היא ממש מיותרת, ופה אני קורה לאבי ולהסתדרות להסיר את איום השביתה. נשב איתם כמה שדרוש, לא צריך להעניש את עם ישראל, את ההורים, את הילדים, את מי שנוסע מחר לחו"ל, ואת מי שמחכה שלושה חודשים לתור ל-MRI".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר