מיקי זוהר: "המטרה שלי היא לאפשר לכולם לשמור על השבת"

ועדת המשנה לספורט התכנסה לדיון בנושא "הנגשת תחרויות ספורט לספורטאים שומרי שבת", היו"ר ח"כ מיקי זוהר אמר כי המטרה שלו היא לאפשר לכולם לשמור על השבת שלהם (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
שומר על השבת. מיקי זוהר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ועדת המשנה לספורט בראשות ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) התכנסה בצהריים (שלישי) לדיון בנושא "הנגשת תחרויות ספורט לספורטאים שומרי שבת", דיון שנקבע בעקבות תלונות של ספורטאים שנמנעה מהם הזכות להתחרות בתחרויות שונות שהתקיימו בשבת.

איתן זליגר, אב לילדה העוסקת בהתעמלות ושחיה אומנותית סיפר בוועדה: "אנחנו במשפחה נמצאים בחרדה תמידית סביב השאלה מתי תתקיים התחרות הבאה בשבת?. אני מתקשה להבין איך זה שמבחן של לשכת עורכי הדין או של סטודנטים לרפואה לא מתקיים בשבת אבל תחרויות ספורט בשבת זה בסדר? אנחנו משלמים מיסים בדיוק כמוכם ורק רוצים אפשרות שווה להתחרות בספורט".

יוסי שרעבי, מנכ"ל משרד הספורט הגיב לטענות: "סוגיית השבת נדונה במשרד כבר לפני הרבה מאוד זמן בעבר היה לנו הבנה עם האיגודים לאפשר לספורטאים להתחרות בימים שאינם שבת וכל איגוד עושה מאמצים בדרכו שלו בנושא הזה, כמובן שצריך להקפיד יותר. בחנו את הנושא והבעיה שונה בענפים השונים. הבעיה העיקרית היא בכדורגל. בראשית חודש ינואר אנחנו מתכוונים להציג מתווה שינסה לתת מענה לסוגיות השונות".

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר: "בשנים האחרונות נוצר מצב שאדם שרוצה לשמור על יהדותו במדינה הזאת מתקשה לעשות זאת. המטרה שלי היא לאפשר לכולם לשמור על השבת שלהם.

לפני מספר חודשים הגשתי הצעת חוק שתכליתה למנוע כפיה חילונית ולאפשר למועדוני ספורט המצהירים על עצמם כשומרי שבת לשמור על השבת. ההצעה הזו תובא בקרוב לוועדת השרים לענייני חקיקה אבל לפני כן, אני קורא לאיגודי הספורט לשבת עם משרד התרבות והספורט ולהגיע לפתרון מהיר שימנע אפליה של שומרי שבת בספורט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר