בחסדי שמים

הותר לפרסום: נחשפה תשתית חמאס שתכננה פיגועי התאבדות

בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל והמשטרה נחשפה תשתית טרור של חמאס שהוקמה ביו"ש ובאזור ירושלים ותכננה לבצע פיגועי התאבדות. הפעילים: סטודנטים ערבים ישראלים תומכי דאעש (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אחמד עזאם ומעבדת הנשק על רקע פעילי חמאס (צילום: Emad Nassar - פלאש90; ותקשורת שב"כ)

טרור ללא הפסקה: הותר לפרסום, כי בשבועות האחרונים, בפעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, נחשפה תשתית טרור רחבה של ארגון החמאס, אשר פעלה בסמוך לירושלים ובאזור יהודה ושומרון, בהכוונת פעילי הזרוע הצבאית של החמאס מרצועת עזה, אשר תכננה לבצע פיגועי תופת והתאבדות בישראל.

עד כה נעצרו 25 פעילים, רובם סטודנטים מאוניברסיטת אבו דיס. מחקירתם בשירות הביטחון הכללי עלה כי בראש התשתית עמד אחמד גמאל מוסא עזאם, בן 24, תושב יאסוף וקלקיליה, שגויס לפני מספר חודשים על ידי אנשי חמאס בעזה, בכדי להקים תשתית צבאית שתבצע פיגועי תופת כנגד יעדים ישראלים.

פעילי הטרור (צילום: דוברות שב"כ)

אחמד עזאם היה בקשר שוטף עם מפעיליו בעזה והוכשר על ידם לשמש מומחה חבלה לשם ייצור חגורות נפץ ומטעני חבלה. הוא גייס בנוסף כמה סטודנטים שלמדו באבו דיס, לטובת רכישת חומרים לייצור חומר נפץ, השכרת דירות, גיוס מתאבדים והחדרתם לישראל.

במהלך החקירות בשב"כ, אותרה בימים האחרונים מעבדת חבלה שמוקמה בדירה ששכר אחמד עזאם באבו דיס. בבדיקות של החומרים והציוד שנתפסו במקום עלה, כי מדובר במעבדה שהייתה מוכנה לייצור חומרי נפץ מסוגים שונים בכמות משמעותית.

במסגרת החקירה עלה כי חלק מהחומרים נרכשו בחנויות בישראל וברמאללה, השב"כ עקב אחר הרוכשים וביצע מעשים נוספים, בעקבות כך גם נתפסו והוחרמו חומרי גלם, שהחזקתם ומכירתם אסורה, מחנות ברמאללה בה רכשו המחבלים חלק מהציוד.

פעילי הטרור שגוייסו: ערבים ישראלים תומכי דאעש

בין המגוייסים לתשתית היו גם שני סטודנטים אשר למדו באוניברסיטת אבו דיס, אולם החזיקו בתעודת זהות כחולה, וגוייסו בכדי לנצל את חופש התנועה שבהם. הבולט מהשניים הינו חאזם זיאד עמראן סנדוקה, כבן 22, תושב העיר העתיקה בירושלים, אשר גויס לצורך רכש חומרים ואיסוף מידע אודות יעדים אפשריים לפיגוע וכן לצורך הכנסת מפגעים וחומרי נפץ לתוך תחומי הקו ירוק.

בנוסף גויס פהדי דהוד מחמד אבו קיעאן, בן 19, בדואי, אזרח ישראלי, תושב חורה שבנגב, אשר הודה בחקירתו כי בתחילת חודש אוקטובר 2015 הסכים להצעת אחמד עזאם לבצע פיגוע בשטחי הקו הירוק ע"י החדרת חגורת נפץ או מכונית תופת.

בחקירתם בשב"כ מסרו השניים, כי מלבד פעילותם במסגרת תשתית החמאס באבו דיס, הם תומכי דאעש ופעלו במקביל במסגרות סלפיות מקומיות, כל אחד בישובו.

במקביל, נחשפה חולית חמאס נוספת מהתשתית, שחבריה מתגוררים באיזור בית לחם וחלקם למדו גם באבו דיס. תפקידם היה להיות המחבלים המתאבדים.

מעבדת הטרור (צילום: דוברות שב"כ)

ביניהם עיסא נאצר עיסא שוכה, בן 19, שהסכים להצעתו של אחמד עזאם לבצע פיגוע התאבדות וסייע לאחמד לקבל כסף שהגיע מעזה. שוכה גם פעל לגייס את מוחמד וליד אחמד סרחאן, כבן 20, לצורך ביצוע פיגוע התאבדות יחד אתו בירושלים, וכן את מוחמד נעים עיסא עלי , מבית לחם, לצורך ביצוע פיגוע עתידי מטעם התשתית.

בשב"כ אומרים כי, "פרשייה זו חושפת ומדגישה מחדש את מעורבות הזרוע הצבאית של החמאס ברצועת עזה, הפועלת באופן עקבי להכוונת פיגועי הרג המוני בשטחי ישראל ואיו"ש, כאשר התשתית שנחשפה מצביעה על מאמץ מוגבר בעת הנוכחית לנצל את אירועי ההסלמה באיו"ש לקידום פיגועי תופת והתאבדות כנגד יעדים בישראל ובאיו"ש.

"גל הפיגועים שתוכנן מוכיח כי חמאס, בהובלת הזרוע הצבאית, מתעלמת ממצוקתו הרבה של הציבור ברצועה וממאמציהם של כלל הגורמים בזירה לשיקומה.

"סיכול התשתית בעיתוי בו סוכלה, מנע באיבו מחמאס אפשרות למימוש סדרת פיגועי הרג המוני ופעולות טרור ביו"ש ובישראל בעת הזו, אשר מימושם עלול היה להביא לפגיעות רבות בנפש ולהסלמה משמעותית במצב הביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר