נשיא אוקראינה התקבל בכנסת עם רבי נחמן מברסלב

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו הגיע בצהריים לביקור מיוחד במשכן הכנסת, שם נאם במליאה ואמר כי החסידות נולדה באוקראינה. ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה הזכירו בנאומיהם את רבי נחמן (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח / לע"מ)

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו הגיע בצהריים (רביעי) לביקור מיוחד במשכן הכנסת, שם נאם במליאה ואמר כי החסידות נולדה באוקראינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם לכבודו של הנשיא והתייחס לרבי נחמן מברסלב, הקבור באומן שבאוקראינה ואמר: "עשרות אלפי ישראלים נוסעים מדי שנה לאוקראינה, בין אם מדובר על ביקור קרובים, מסעות שורשים או רצון לפקוד את קברו של רבי נחמן באומן ואתרים יהודים אחרים. אוקראינה היא ערש החסידות, ממנה התפשטה לכל רחבי מזרח אירופה".

"מכובדי הנשיא", הוסיף נתניהו, "ביקורך מבטיח את השותפות הקרובה שצומחת בינינו. רבי נחמן מברסלב נהג לומר: 'כל העולם כולו גשר צר מאוד' - אבל אנחנו בונים בין ישראל ואוקראינה גשרים רבים ורחבים, גשרים של אחווה, גשרים של ידידות, גשרים של תקווה".

גם יו"ר האופזיציה יצחק הרצוג פתח בהתייחסות לרבני נחמן מברסלב ואמר: "'כל העולם כולו גשר צר מאד' אמר רבי נחמן, אותו רבי נחמן שקבור באומן שבאוקראינה שאת ציון קברו פוקדים עשרות אלפי יהודים מאמינים מישראל ומן העולם ומבקשים חסד רחמים וחיזוק.

"אתה ואומתך ניצבים על גשר צר, בעיצומו של סכסוך טריטוריאלי תוך מאמץ מרשים לשקם את הדמוקרטיה שלכם. במנהיגותך אתה מוביל לחיזוק הכלכלה והדמוקרטיה, לחברה יציבה וטובה. ובדין נבחרתם כחברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם לשנתיים הבאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר