ניצחון לאופוזיציה: רוב להצעת החוק של עליזה לביא בטרומית

הצעת חוק של ח"כ עליזה לביא מ'יש עתיד' אושרה בצהריים בקריאה טרומית, ברוב של 52 חברי כנסת מול 51 מתנגדים, למרות התנגדות הממשלה, זאת בשל ההיעדרות של סילבן שלום (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
עליזה לביא (צילום: פלאש 90)

הפסד לקואליציה: הצעת חוק של ח"כ עליזה לביא מ'יש עתיד' אושרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית, ברוב של 52 חברי כנסת מול 51 מתנגדים, למרות התנגדות הממשלה, זאת מאחר ויש לקואליציה קושי להשיג רוב לאחר שסילבן שלום טרם התפטר אך מאידך לא מופיע בכנסת.

ההצעה שאושרה בטרומית היא הצעת חוק זכויות החולה המבקשת לקבוע כי מלווה של יילוד המקבל טיפול רפואי יהיה אחד מהוריו או מי מטעמם.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מיד לאחר לידתו וכחלק מתהליך הקבלה למחלקת היילודים, עובר כל יילוד שנולד באחד מבתי החולים בארץ סדרת בדיקות גופניות וטיפולים רפואיים ראשוניים. הטיפול הראשוני ביילוד כולל בין השאר מתן חיסונים שונים ובדיקה גופנית מלאה של היילוד ע"י רופא יילודים בה נבדקים כל אברי הגוף החיצוניים וכן האזנה ומישוש של אברי הגוף הפנימיים.

"ברוב בתי החולים, בדיקות אלה נעשות שלא בנוכחות מי מההורים של היילוד. לאחר מכן, וכל זמן שהיילוד שוהה בבית החולים הוא עובר טיפולים רפואיים שונים וכן, על פי רוב, לפחות בדיקת רופא אחת בכל יום. בדיקת הרופא מתבצעת בעת ובעונה אחת לכלל היילודים השוהים באותה העת במחלקת היילודים, יילוד אחר יילוד. ברוב בתי החולים בארץ, נדרשים ההורים בשעת בדיקת הרופא להשאיר/להחזיר את ילדם למחלקת היילודים ונאסר עליהם להיות נוכחים בעת ביצוע הבדיקה הגופנית בילדם. ההורים מוזמנים לדבר עם רופא היילודים רק לאחר שסיים את סבב הבדיקות לכלל היילודים".

ח"כ עליזה לביא שהגישה את העצת החוק אמרה כי "זכויותיו של היילוד צריכות להישמר לא פחות מזכויותיהם של אנשים מבוגרים ואף יותר מכך, בהיותו חסר ישע שאך זה מקרוב יצא לאוויר העולם, ולכן חשיבות הנוכחות של אחד מהוריו לצדו בשעת טיפול רפואי הניתן לו היא לאין שיעור. זה נושא מאוד מקובל בבתי חולים בעולם המערבי המתוקן. זה לא דבר מסובך או מורכב או שדורש תקציב מיוחד. בואו נעלה קומה מעל השיקולים הפוליטיים הצרים ונאשר את הליווי הזה".

52 ח"כים תמכו בהצעה ו-51 התנגדו. ההצעה תועבר לוועדת העבודה הרווחה והבריאות להמשך טיפול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר