חתונת המתנחלים

רבנים דתיים נגד ריקוד השנאה: "דבר מחריד"

רבנים בציונות הדתית יוצאים במתקפה נגד ריקוד השנאה בחתונה לצלילי שיר הנקמה "זכרני נא". הרב יובל שרלו: "אנשים רוקדים עם כלי נשק וסכינים ותמונה של נרצח, זה מעורר חלחלה" (חדשות,ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(באדיבות ערוץ 10)

בכירי הרבנים בציונות הדתית מגנים בתוקף את הסרטון שפורסם אמש (רביעי) בערוץ 10 ובו נראים צעירים קיצוניים מנוער הגבעות, כשהם רוקדים בחתונה לצלילי שיר הנקמה 'זכרני נא', תוך שהם מניפים סכינים ורובים ובין היתר גם דוקרים את תמונות של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע בכפר דומא.

הרבנים מזהירים בשיחה עם "כיכר השבת" ואומרים כי מעשיהם של הצעירים בחתונה עלולים להוביל למקרי רצח בדומה לזה שהיה בדומא.

רב העיר מעלה אדומים, הרב מרדכי נגארי, מתח ביקורת נוקבת כנגד המשתתפים בחתונה ואמר כי "לצעירים האלה אין דין ואין דיין ואין להם רבנים. יש להם חינוך פגום ואכזריות. המעשה שלהם עלול לתת להם אכזריות וזה יכול לגרום למקרי רצח חס ושלום".

"זה מעשה חמור מאוד", אומר הרב ומפציר ברבנים לעשות מעשה נגד אותם צעירים: "הרבנים והנוכחים שנמצאים באירועים כאלה צריכים לכבות את האורות ואת הרמקולים והתזמורת ולא לתת לחתונה להמשיך להתקיים". הרב אומר כי "אותם צעירים מכפישים את הציבור הדתי כולו וסתם מעוררים מהומות נגדנו. הגיע הזמן לעשות לזה סוף".

חתונת השנאה (באדיבות ערוץ 10)

הרב יובל שרלו, מרבני הציונות הדתית' אמר בתגובה כי "זה לא ראוי, הריקוד הזה מזעזע. כשאתה רואה אנשים רוקדים עם כלי נשק וסכינים ותמונה של נרצח וזה מעורר חלחלה".

לדבריו, "מדובר בתהליך רוחני מסוים. אנחנו הרבנים צריכים לפחות לשים מולם מראה ולנסות בשם התורה והמוסר לומר להם שהם עושים דבר איום ונורא והמעשה לא מתאים לשומרי מצוות".

הרב מספר כי החתונה המדוברת אינה הראשונה שבה האורחים רוקדים עם סכינים: "אני ראיתי כמה חתונות שהם רוקדים עם סכינים וצריך להפסיק את זה מיידית. התרעתי על כך כבר לפני 13 שנה. אני חושב שהם מסלפים את דברי אלוקים חיים לדברי מוות".

הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, הגיב לתיעוד המחריד: "יש להוקיע בכל דרך הזדהות נוראה כזו עם מעשה רצח. מעשים שכאלו אינן דרך היהדות, זו התנכרות והתנערות מערכי העם היהודי, מתורת ישראל ומייחודיותו של העם היהודי, ההורים והמחנכים צריכים לקחת על עצמם את המשימה, יחד עם גורמי החוק, לעשות הכל למנוע הזדהות כה מחרידה עם מעשי טרור ורצח מחרידים שכאלו".

הבוקר הודיעה המשטרה כי נפתחה חקירה בעקבות הסרטון מ"חתונת השנאה" של הימין הקיצוני, בחשד להסתה ועבירות נוספות. על פי הודעת המשטרה מהבוקר, כבר לפני מספר ימים נפתחה בנושא חקירה במשטרת מחוז ש"י, זאת בגין "העבירות הרבות והחמורות שהוצגו בסרטון החתונה".

עוד נמסר מהמשטרה, כי חומר החקירה שנאסף הוא רב, ורק חלקו המזערי פורסם אמש. החומר הועבר לפרקליטות ואמש ניתן האישור ליחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י לחקור גם עבירות הסתה ועבירות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר