14 דקות של פוליטיקה חרדית

גפני: "ביבי הולך למשבר רק כשאין לו ברירה, היה לנו נס גלוי"

גפני נאם בפני מנהלים וסירב להרחיב על חוק הגיוס "כי אז בג"צ יתערב" • קרא למנהלים לדאוג "שגם ההורים ייהנו מהתקציבים לחינוך החרדי" • על נתניהו: "הוא לא יוצר משברים, היה לנו נס גלוי" (צפו)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בשעות הצהריים (חמישי) נשא יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נאום מיוחד במסגרת יום עיון למנהלי מוסדות, בו חשף את ההישגים בחוק הגיוס כמו גם את ההצלחה בהשבת תקציבי המוסדות לצד ניתוח ה"נס" כדבריו שהתחולל עם הפלת הממשלה הקודמת והקמת הממשלה החדשה.

גפני דיבר ראשית על כך שהצמיחה ירדה בתקופת שר האוצר הקודם יאיר לפיד ועקץ: "דרך אגב אני רוצה לומר לכם. הוא לא הבין בכלכלה וגם לא הבין בכנסת. הוא החליט בשלב מסויים שהוא מביא מע"מ 0 על מחירי דירות. הוא הביא את זה לוועדת הכספים ותכנן בתוך יומיים להעביר את זה. הוא לא הבין בפוליטיקה בכלל. הוא לא לקח בחשבון את ליצמן וגפני באופוזיציה. במקום יומיים זה לקח חודשים. הוא עשה דיון בערב תשעה באב. באתי אמרתי לניסן (ח"כ סלומינסקי. י.כ) צריך ללמוד את הגמרא במסכת גיטין. ניהלנו דיון חצי שעה בסוגיה. כך זה נמשך 5 חודשים והממשלה נפלה. עכשיו יש ממשלה חדשה. מבחינה כלכלית העברנו עכשיו חוק הסדרים שאין בו גזירות".

ח"כ משה גפני (צילום ארכיון: יעקב נחומי, פלאש 90)

גפני דיבר על ההישגים למוסדות ואמר: "לנו היה יעד שמה שהיה בשנה ו-8 חודשים של הממשלה הקודמת אנחנו רוצים למחוק. זו היתה חרפה שאין אותה בעולם המערבי בכלל. אני אמרתי אפילו הרוסים מול הצ'צ'נים לא עשו את זה. לקחו את הילדים, את התינוקות, את בתי הספר בכל מקום בכל נקודה לפגוע, כדי שלא יוכל לחיות בארץ הזו. אם הממשלה הזאת היתה ממשיכה היה קשה לגבר או לאשה חרדית, משפחה חרדית לחיות בארץ הזאת".

גפני חשף שניהל מו"מ מול לפיד על תמיכה אפשרית במע"מ 0 תמורת הטבות לחרדים בנושא, אולם לפיד סירב. "הוא רצה שהחרדים לא יקבלו מע"מ 0. לכן נאבקנו בעינים בורקות. ראינו שזה מלחמה לחיים ולמוות. המטרה שחלק מהאנשים יפסיקו להיות חרדים. זו מלחמה שאין אותה בעולם המערבי".

בנימין נתניהו, "לא יוצר משברים" (צילום: פלאש 90)

כשנכנסנו לקואליציה - תדעו שזה נס גלוי - אנחנו ביהדות התורה יחד עם ש"ס, אבל אנחנו מרכזיים בעניין, אמרנו שזה נס גלוי. למה זה נס גלוי? כיוון שביבי, מי שמכיר אותו יודע שהוא לא הולך למשבר אלא אם אין לו ברירה. הוא מגיע לרגע האחרון בכל משבר. קטן או גדול. הוא לא עושה משברים רק אם אין לו מציאות מחייבת. לא היתה לביבי מציאות מחייבת להפיל את הממשלה הקודמת. לא היה משבר. בסדר. מע"מ 0. והוא הפיל את הממשלה וקמה ממשלה חדשה".

"סיפר לי חבר הכנסת פרוש אתמול הוא היה אצל אחד האדמו"רים והוא אמר לו: 'לא היה בהיסטוריה שבתוך 8 חודשים עושים ריסטרט להכל'. חזר תקציב הישיבות. חזר תקציב הכוללים. תקציב הת"תים, הפנימיות, כל מה שזז. הכל חזר. סידרה של חוקים. חוק הגיוס שהמשמעות של העניין שביוני השנה 6 חודשים לפני 2017 כולם היו מקבלים צווי גיוס. לא היה יותר את הנושא של תורתו אומנותו וגם זה נמחק".

"אני לא אכנס לפרטים של חוק הגיוס כי בכל אופן בהפקרות שאנחנו חיים בה מישהו צריך להיות המבוגר האחראי כדי שלא יגיעו דברים לבג"צ. הרי בג"צ יתערב אם אני אגיד מה יש בחוק ומה אין. אנשים מדברים על זה מבלי לדעת מה יש בחוק. אני הייתי בשעתו אצל מרן הרב שך זצ"ל ואצל מרן הרב אלישיב זצ"ל ואצל מרן הרב שטיינמן שליט"א. היינו מגיעים קודם הם היו שומעים על מה המו"מ, על מה דיברו, מה אמר שר הביטחון מה אמר רוה"מ ומה אנחנו אמרנו. מה יש בחוק ומה אין, מה כתוב ומה לא כתוב. אחרי זה הם היו שואלים שאלות. קודם היו מקשיבים ואז היו מכריעים. פה יש אנשים גם במו"מ הקואליציוני גם במו"מ על חוק הגיוס, אף אחד לא שאל אותנו מה היה לפני ומה אחרי".

הפגנה נגד תיקון חוק הגיוס. גפני: "לא אדבר על החוק, כי אז בג"צ יתערב" (צילום: פלאש 90)

גפני תקף בהמשך את שלטון הפקידים ואת הביקורות הרבות הנעשות רק כדי שהחברות ירוויחו את הכסף. "יש פקידים שמתנכלים לציבור החרדי ולמוסדות שלו ונעשה בזה שינוי" הבטיח גפני תוך שהוא רומז כי הם משתייכים לציבור הדתי לאומי. גפני סיפר כי בכוונתו להיפגש יחד עם חברי הכנסת החרדיים השר אריה דרעי השר יעקב ליצמן וסגן השר מאיר פרוש יחד עם שר החינוך נפתלי בנט למנוע התנכלויות למנהלי המוסדות.

לסיום השמיע ביקורת מסויגת על המנהלים: "צריך להגיע למצב שגם המשפחות ייהנו, יש הורים שהמצב הכלכלי שלהם קשה. התפקיד שלנו זה לעזור לחלק הראשון מנהלי המוסדות ואת זה אנחנו עושים בהצלחה. החלק השני זה הצורך לדאוג לעובדים במוסדות שמביאים פרנסה הביתה. השאיפה שלכם צריכה להיות שגם העובדים יהיו שווים. כמו שהשאיפה שלנו שאתם תיהיו שווים לאחרים כך תדאגו לעובדים. והחלק השלישי הוא שגם העובדים וגם המנהלים צריכים לדאוג להורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר