מחדל עצום בארה"ב

בגלל טעות מחשב: אלפי אסירים שוחררו בטעות

מושל מדינת וושינגטון הודה כי למעלה מ-3,200 אסירים במדינה שוחררו לפני המועד בו היו אמורים להשתחרר, זאת לאחר שבאג במחשב גרם לקיצור שנות המאסר שלהם. יחזרו לכלא? (חדשות)

(צילום: shutterstock)

הבאג שהפך אלפים למאושרים: מושל מדינת וושינגטון הודה היום (חמישי) כי למעלה מ-3,200 אסירים במדינה שוחררו לפני המועד בו היו אמורים להשתחרר, זאת לאחר שבאג במחשב גרם לקיצור שנות המאסר שלהם.

הבאג התגלה רק לאחרונה, זאת לאחר שלפני כ-13 שנים עבר חוק המחייב את הרשויות במדינה לבצע שחרור מוקדם לאסירים בעלי התנהגות טובה. תוכנת המחשב שנכתבה לצורך חישוב מועדי השחרור הכילה באג שחישב באופן שגוי את זמני השחרור, וכך שוחררו אלפי אסירים לפני הזמן בו היו אמורים להשתחרר.

מושל מדינת וושינגטון, ג'יי אינסלי, מסר כי "הבעיה הזאת, שנמשכה 13 שנה, מאכזבת אותי מאוד, בלתי מקובלת לחלוטין ובכנות - משגעת. כשלמדתי את הנושא הוריתי מיד לתקן את זה, מהר וכהלכה".

המושל הוסיף ומסר כי לאחר שגילה את הטעות פנה לרשויות אכיפת החוק כדי לאתר את אלו שיש להשיבם למאסר. בממוצע שוחררו האסירים 49 ימים לפני הזמן. אך אסיר אחד שוחרר 600 ימים לפני תום ריצוי עונשו.

הבאג התגלה לאחר שלפני כשלוש שנים דווח למשטרה על אדם ששוחרר לפני המועד בו היה אמור לסיים את ריצוי עונשו, אך תיקון הבעיה במחשב התעכב שוב ושוב. ראש המודיעין המשטרתי החדש שגילה את היקף המחדל, והחודש הודיע על כך למשרדו של המושל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר