דלף לרשת: פיירפוקס תשיק טאבלט, ראוטר ומקלדת

מסמכים רשמיים שנחשפו באתר האינטרנט הספרדי Hipertextual מלמדים כי קרן מוזילה, המפתחת של דפדפן האינטרנט הפופולרי פיירפוקס, מתכננת להיכנס בקרוב לתחום החומרה (אינטרנט)

בני סולומון | כיכר השבת |
פיירפוקס (צילום: שאטרסטוק)

זה מה שמוזילה מתכננת לעתיד: מסמכים רשמיים שנחשפו באתר האינטרנט הספרדי Hipertextual מלמדים כי קרן מוזילה, המפתחת של דפדפן האינטרנט הפופולרי פיירפוקס, מתכננת להיכנס בקרוב לתחום החומרה ותייצר בקרוב מספר מוצרים שיעשו שימוש במערכת ההפעלה של החברה - Firefox OS שמבוססת על לינוקס (בדומה לאנדרואיד).

על פי ההדלפות, במוזילה מתכננים להוציא לשוק מחשבי לוח (טאבלטים) שיריצו גרסה רזה של מערכת ההפעלה שתאפשר אך ורק דפדפן אינטרנט. הטאבלט יעשה שימוש בחומרה בסיסית לצורך תצוגת המסך, זאת לאור העובדה שהמכשיר לא יאלץ להריץ שום אפליקציות מלבד אפליקציות מבוססות רשת שלא עושות שימוש במעבד הטאבלט.

במסמך נכתב כי המטרה היא לייצר טבאבלט זול ופשוט לשימוש, יחד עם שמירה על פרטיות - הטאבלט / דפדפן לא יעקוב אחר המשתמשים כלל יחד עם חווית דפדפן הטובה ביותר שניתן ליצור.

בנוסף מתכננת מוזילה להוציא לשוק גם נתב אינטרנט (ראוטר) ראשון מתוצרתה, שיעשה שימוש במערכת ההפעלה של פיירפוקס. הראוטר אמור לשמש כמרכז לכל המכשירים הדיגיטליים בבית והוא ישים דגש על פרטיות ואבטחה מרביים.

הראוטר החדש יקבל עדכוני תכנה אוטומטיים על מנת להבטיח עדכוני אבטחה און ליין, בנוסף הראוטר יוכל לשמש בפועל כשרת אינטרנט ביתי שיחבר ויסנכרן את כל המכשירים בבית.

בנוסף, מוזילה גם תפתח מקלדת שמיועדת לשימוש מפתחים עם תמיכה מובנית בדפדפן פיירפוקס שתקל את השימוש באינטרנט ותמיכה במחשבי פי המוזלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר