ש"ס, הדור הבא

דרעי: "בעוד עשר שנים אפרוש מהנהגת תנועת ש"ס"

השר אריה דרעי מספר על הכשרת "דור חדש של מנהיגים בש"ס", סלידתו מהעולם הדיגטלי שכבש את העולם החרדי ומדבר על שיתוף הפעולה עם חברי-הכנסת של יהדות התורה. ראיון (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מתכונן ליום שאחרי. דרעי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו''ר ש"ס השר אריה דרעי העניק בסוף השבוע ראיון מיוחד לעיתון המודיע בו הצהיר כי בעוד עשר שנים, לאחר הכשרת הדור הבא של הנהגת ש"ס בכוונתו לפנות את מקומו ולפרוש מהנהגת התנועה.

בראיון סיפר דרעי על ההישגים הרבים ועל שיתוף הפעולה ההדוק עם ראשי סיעת יהדות התורה המוביל להישגים הללו.

במסגרת הראיון למגזין פיננסים סיפר דרעי כי במהלך 13 השנים האחרונות השתנתה צורת השלטון בישראל. "עולם אחר. הכל השתנה. לא אגיד שגיליתי מדינה חדשה אבל ברור שהציבוריות היום היא משהו שונה לגמרי משהכרתי בשנות ה90 ואני לומד אותה יום יום מחדש".

דרעי הסביר כי בעבר הפקידים במשרדים כמו גם היועצים המשפטיים ידעו שהם עומדים לרשות השר לעזור לו להוציא לפועל את המדיניות שהוא התווה אולם היום השר אמור להתאים תוכניות עם טעמם. "הייתי שר הפנים בגיל 28 וניהלתי הכל. קח את משרד הפנים בעבר ותשווה אותו להיום הבדלי שמיים וארץ. אין יכולת אמיתית לשר להשפיע".

דרעי תקף את אישי הציבור שהקו המנחה אותם בפוליטיקה הינו הכותרת הרגעית שהם מקבלים בתקשורת. "אני עוד מוגדר כשר נועז שלא חושש מלבצע מהלכים ולא פועל מתוך מחשבה מה יגידו עלי בתקשורת ועדיין אני אומר לכם שקשה מאוד להתנהל וודאי שלט כפי היכולת העצומה שהייתה לי בממשלות שמיר ורבין".

את שיתוף הפעולה בין המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה הגדיר דרעי כיוצא מן הכלל. "אם דיברנו על מהפך לרעה במשילות שחשתי כאשר חזרתי לממשלה הרי שבכל הקשור לציבור החרדי עברנו שינוי לטובה. כל קהילה וציבור יש להם את הרבנים שלהם. כל אחד מכבד את השני. נהרא נהרא ופשטיה. אולי השנים שהיינו באופוזיציה ליכדו אותנו. אולי התבגרנו אבל היום הקשר הוא הדוק ומתואם".

דרעי הצהיר כי הוא שלם מאוד עם המתווה החדש של חוק הגיוס. "זו גזירה שהוסרה בסיעתא דשמיא. העיקרון שגדולי ישראל הנחו אותנו היה שכל אברך או בחור ישיבה שנפשו חשקה בתורה יוכל להמשיך ללמוד. את זה השגנו וזכינו ליטול חלק בהחזרת המצב הקודם לקדמותו".

על השאלה היכן הוא רואה את עצמו בעוד 10 שנים, השיב דרעי: "כל כך התנתקתי מחיי הציבור והשררה שכיום לפעמים אני נזכר במעשה התנא חוני המעגל שלאחר 70 שנה חזר ולא הכיר איש והכל היה זר לו.

"אינני מכיר את הדורות החדשים וסגנונם בזירה כאן. הם לא דוברים את השפה שלי, דור אחר. יושבים פה בחדר שרים חכ"ים ועיתונאים מהדור החדש. סגנון חייהם רחוק ממני כרחוק מזרח ממערב ואיני מתחבר לכך היום. אחד המאפיינים של המציאות המאוד לא מוצלחת היום כיום הוא ההתעסקות חסרת התכלית בכלים דיגיטלים. כמות המידע השולי העובר בהם היא עצומה אבל כמות ההבלים שלהם היא כפולה ומכופלת. אם הזכויות יעמדו לי בכוונתי בעוד 10 שנים לפרוש לאחר שאצליח בעזרת ה' להקים לתנועת ש"ס דור חדש של מנהיגים בני תורה טובים ומסורים ולהעביר להם את הפיקדון. אשתדל לעזור להם מבחוץ כי לי מאוד קשה באופן אישי בתפקיד הנוכחי. אני מנסה להכשיר דור חדש של עסקנים צעירים בני תורה תחת הנהגת מועצת חכמי התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר