המלחמה על השבת בירושלים

"הגענו לסוף הדרך, חייבים לרכז את כל הכוחות למען השבת"

מזכיר וועדת הרבנים למען השבת יצחק גולדקנוף כתב לחברי המועצה בירושלים: "הגענו לסוף הדרך". בתוך כך, נשלמות ההכנות להפגנה בקריית יובל. אחד הרבנים: "הרס היותר נורא" (חרדים)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
גולדקנופף על רקע הפגנות השבת (צילום: הדס פרוש - פלאש 90, כיכר השבת)

מאבק השבת בירושלים: מזכיר הוועדה למען השבת, יצחק גולדקנופף, קורא לחברי המועצה לאחד כוחות סביב מאבק השבת ולהילחם על כך יחד.

הדברים מגיעים לאחר מייל ששלח חבר המועצה בירושלים יוחנן ויצמן לחברי המועצה, בו סיפר על פירצה חדשה בקדושת השבת בירושלים, כאשר "התחנה הראשונה בירושלים", הפועלים בשיתוף עם מרכז הצעירים של עיריית ירושלים, הודיעו על הפעלות לילדים במתחם, ולשאלת אחד הגולשים בדף הפייסבוק שלהם, השיבו כי המתחם אכן פתוח גם בשבת.

בתגובה כתב גולדקנופף במייל שהגיע לידי "כיכר השבת": "יוחנן, מזעזע. נראה לי שהגענו לסוף דרך, חייבים לרכז ממש את כל הכוחות למען השבת בלבד, בלי שום חשבונות וכולם יהיו אתנו. חשוב להיות ענייניים ולהתרכז במטרה".

המחסום בכיכר בה תערך ההפגנה (צילום: באדיבות המצלם)

בתוך כך, נשלמות ההכנות להפגנת המחאה הגדולה, שתתקיים בליל שבת בשכונת קריית יובל בירושלים, במחאה על הקרנת הסרטים בשבת במינהל הקיהלתי "יובלים".

כזכור, אמש פרסמנו לראשונה ב"כיכר השבת", את מכתב רבני הקהילה החרדית, הקוראים לציבור להגיע ולהשתתף. לקריאה זו מצטרף אחד מראשי ישיבת הר המור הרב דוד ג'אימי, המשמש כרב קהילת האברכים בוגרי הישיבה בקריית יובל, הקורא לתלמידיו להצטרף להפגנה.

מכתבו של הרב דוד ג'אמי (צילום: באדיבות המצלם)

במכתב שהגיע לידי "כיכר השבת" נכתב: "מי שקדושת ירושלים חשובה בעיניו לא יכול לעמוד מנגד, בעת שמהרסים מנסים לפגוע ולהרס כל קודש בעיר מה שהוא חרבן והרס היותר נורא שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר