הסיפור המלא

תקף את גדולי ישראל - והפסיד את המניין לתפילות השבת

הרב ישראל יצחק קלמנוביץ תקף את ההנהגה הליטאית בעצרת הפלג, ובתגובה, החליטו תלמידי 'גאון יעקב' להפסיק להשלים לו מניין בתשלום. בפלג טוענים: 'גורש באלימות', הישיבה מכחישה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב קלמנוביץ (באדיבות המצלם)

דבריו של הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ בעצרת 'הפלג' כנגד חוק הגיוס, ממשיכים לעורר סערה בציבור הליטאי. תלמידים בישיבת "גאון יעקב" החליטו להפסיק להשלים מניין בתשלום לרב קלמנוביץ, שנהג עד עתה להתפלל מידי שבוע בחדר שיעורים צדדי במבנה.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפר אחר מרבני הישיבה כי לפני שנים רבות היה לגאון הרב ישראל יצחק קלמנוביץ כולל אברכים בבניין ישיבת וואלז'ין, שם היה מתפלל באופן קבוע. בשנים האחרונות, לאחר שהכולל הועתק למקום חלופי, החל הרב קלמנוביץ להתפלל בבניין ישיבת 'גאון יעקב' בחדר שיעורים צדדי. "הוא מנהל לעצמו מניין משלו כאשר בחורי הישיבה משלימים לו מניין בתשלום על ידי בנו הרב חיים שלמה קלמנוביץ".

לדברי אותו אחד מרבני הישיבה, לאור העובדה שהרב קלמנוביץ התבטא בשנתיים האחרונות כמה פעמים נגד מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומהלכיו הציבוריים, פנו בחורים לשאול מה עליהם לעשות. על פי הוראת מרן הגראי"ל, הנהלת הישיבה לא התערבה בנושא והבחורים המשיכו להתפלל יחד עם הרב קלמנוביץ על אף הכאב והפגיעה במרן ראש הישיבה.

השבוע, כשחשו הבחורים שהוגדשה הסאה בעקבות נאומו של הרב קלמנוביץ בהפגנת הפלג, הם החליטו על דעת עצמם להפסיק להשלים לו מניין. "אף אחד לא אמר לו לעזוב, אף אחד לא גירש אותו" מספר אחד מרבני הישיבה, "בליל שבת האחרון ראה בנו שמנהל את המניין שהבחורים לא הגיעו וגייס מהר בני ישיבות ממקומות אחרים שבאו בצורה פרובוקטיבית ועשו בלגן על דעת עצמם". לדברי הרב: "בני הישיבה הקפידו על פי הוראת הרבנים שלא להיגרר לשום פרובוקציה".

בשבת בבוקר, הבינו בני משפחת קלמנוביץ שוב שאין לאביהם מניין ולכן בחרו להעתיק את התפילה למקום אחר. "לא היתה שום אלימות מצד בני ישיבת גאון יעקב כלפי הרב קלמנוביץ. מי שהביא את הפרובוקטיביים זה הצד השני שבאו בכדי להתעמת" מספר אחד מרבני הישיבה. |ברור מאליו שבני הישיבה לא יסכימו להשתתף במניין של מי שפגע במורם ורבם".

חנוך ולדמן, מתלמידי הישיבה סיפר: "תלמידי הישיבה התקשרו לבן של הרב קלמנוביץ ואמרו לו 'אנו מוכנים להפסיד את כספינו ולא מסוגלים להשלים מניין למי שדיבר נגד ראש הישיבה'". לדבריו: "לא היו מכות, אברכים מסאטמר מהבניין הסמוך הגיעו והרימו את קולם על הבחורים".

לפלג הירושלמי גרסה אחרת לאירועים. לטענתם הרב קלמנוביץ הגיע להתפלל בישיבת גאון יעקב "ולתדהמתו מצא את החדר נעול ע"י סטנדרים וכיסאות שמנעו את כניסתו לחדר שבו מתקיימות התפילות".

"לאחר זמן ממושך" טענו, "הצליחו המקורבים לפרוץ את הדלת והתפילה החלה". אלא שאז, לדבריהם כמובן, "תוך כדי התפילה הגיעו בחורים רבים שהרעישו, דפקו על דלתות, זרקו כסאות ונקטו באלימות קשה נגד אחד האברכים שניסה להגן על הרב מפני המתנכלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר