סערת הסמינרים באלעד

מועצת חכמי התורה נגד סמינר 'גברא'; 'זלזניק' קיבל רישיון

מועצת חכמי התורה בראשות ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן יוצאת במכתב נגד סמינר 'גברא' באלעד, וקוראת להורים להוציא את בנותיהם. בתוך כך, סמינר זלזניק קיבל רישיון ממשרד החינוך (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש העיר אלעד וסגנו במעונו של נשיא המועצת, בשבוע שעבר (באדיבות המצלם)

סערת הסמינרים באלעד: חברי מועצת חכמי התורה בראשות ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן יוצאים בקריאה להורי התלמידות בסמינר 'גברא' באלעד, להוציא את הבנות מהסמינר ולהעביר למוסדות חינוך מורשים.

על רקע המשך המאבק בין הסמינרים הספרדים בעיר אלעד, ופתיחת שני סמינרים ספרדים חדשים, יוצאים חברי המועצת נגד סמינר 'גברא' ומחזקים את דעתם של ראש העיר ישראל פרוש וסגנו צוריאל קריספל כי בעיר צריך להיות סמינר ספרדי אחד.

ל"כיכר השבת" נודע כי בסוף השבוע האחרון הוציאה מועצת חכמי התורה מכתב חריג נגד סמינר 'גברא', כאשר גם חתימתו של הגאון רבי שמעון בעדני מופיעה במכתב, וזאת לאחר שהרב הוצג כמי שתומך במוסד.

את מכתב ה"גילוי דעת" כתב ראש הישיבה הגר"ש כהן וחברי המועצת צרפו את חתימתם.

בפתח המכתב נכתב: "לאחר שבדקנו את כל ההיבטים בסוגיית סמינר גברא באלעד, ואף גובשה הצעה טובה יותר על ידי נציגי הציבור לאיחוד השורות ופתרון הבעיות הסובבות למען בנות ישראל יחיו, הצעה אשר הניחה את דעתנו בהיותה נותנת מענה ראוי לכלל הבנות בעיר ומשמרת את הייחודיות והעצמאות החינוכית של מוסד זה, והצעה זו הובאה בפניהם ונדחתה על ידם".

"על כן", כותבים חברי מועצת החכמים, "אנו מביעים דעתנו להורי התלמידות שלא להפקיר את חינוך הבנות במסגרות שאינן מורשות, ועליהם לנהוג באחריות ובתיאום מול הגורמים האחראיים העושים מלאכת קודש ונשמעים לדעת תורה בכל עניין".

ראש העיר ישראל פרוש וסגנו צוריאל קריספל מסרו כי "אנו מחוייבים לציית ולהיצמד להחלטתם של גדולי ישראל ולהוראותיהם, לא ננוח ונעשה ככל אשר לאל ידם עד שהנושא יבוא על מקומו בשלום וכדי שהבנות תקבלנה פתרון טוב והולם ברוח הנחיות גדולי הדור".

בתוך כך, סמינר זלזניק באלעד - "דרכי חנה", שעמד במוקד המאבק בתחילת השנה נגד אפליית בנות, יחד עם סמינר נוסף בעיר, סוגיה שהגיעה אף לבית המשפט, קיבל בימים האחרונים רישיון ממשרד החינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר