רבני הימין הקיצוני יחקרו? עיתונאי "הארץ": "הטרור לא בגללם"

במערכת המשפטית צפויים לאפשר חקירה של רבנים מהימין הקיצוני שנחשדים ב"הסתה" למעשי טרור. אלא שעיתונאי 'הארץ', חיים לוינסון, מסביר כי הטרור היהודי מגיע כתגובת נגד לרבנים (בארץ)

הרב גינזבורג (מימין) והרב ליאור (צילום: קובי גדעון, פלאש90)

במערכת המשפטית צפויים בקרוב לבצע פעולות חקירה גם כנגד רבנים מהימין, שנחשדים ב"הסתה", כך מדווח הבוקר "ידיעות אחרונות".

על פי הדיווח, גורמי אכיפת החוק יורידו את הרף הנדרש בכדי לחקור רב או "סמכות רוחנית", על דברים ואמירות הנחשבות להסתה. גורם משפטי בכיר אמר: "אין חסינות לרבנים. אם יוכח קשר ישיר בין הסתה רבנית לבין פעילות טרור לא נהסס לחקור ולהעמיד לדין".

הדברים הללו מכוונים בעיקר כלפי כמה רבנים, שנתפסים כמי שמובילים את הקו הקיצוני ומהם, לכאורה, שאבו הצעירים הקיצוניים השראה למעשי טרור נגד ערבים, בהם הרב דב ליאור, הרב יצחק גינזבורג, הרב דניאל סטבסקי, הרב יצחק שפירא ואחרים.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר בהתייחסו לדבריו של הרב סטבסקי, שטען כי ערבים והשב"כ ביצעו את הרצח בכפר דומא: "לצערי עשו את זה מי שחושבים את עצמם ליהודים. אני מציע להסתכל על כמה רבנים שבדברי ההסתה שלהם ובדרשות שלהם מביאים צעירים חסרי אחריות לכלל מעשה. צריך לחקור גם את הרבנים שבהתבטאויות שלהם לאורך זמן מביאים את הצעירים לביצוע מעשה".

אלא שמנגד, עיתונאי "הארץ" חיים לוינסון, מפרסם הבוקר טור בעיתון "הארץ", בו הוא טוען, כי חקירת הרבנים לא תוביל לעצירת הטרור היהודי, וכי אותם צעירים חברי התארגנות הטרור "המרד", פועלים דווקא בשל דעת הרבנים להימנע מאלימות.

לוינסון כותב כי "הטרור היהודי של היום לא קורה בגלל הרבנים — הוא תגובת נגד אליהם. נערי הגבעות והפרחחים מתריסים נגדם. המחאה שלהם היא בלבוש, בשפה, בפאות וביחס למציאות הנוכחית. הם רואים ברבנים גורמים פשרנים ומתונים מדי.

"הבעיה עם נוער הגבעות של היום היא לא מקום לימודם, אלא שהם כלל לא לומדים. לו היו לומדים בישיבת ניר של דב ליאור המושמץ במקום להסתובב בגבעות, סביר שלא היו יוצאים להצית משפחה באישון לילה. ההוכחה מאוד ברורה. איש מתלמידיו של הרב ליאור לא מעורב בפעילות הנוכחית. לו היה מחנך לכך, סביר שתלמידיו היו הולכים בעקבותיו. אבל זו לא דרכו. לא היום".

לוינסון מציין, כי אמנם הרב גינזבורג היה מתומכי "תג מחיר", אך שינה כיוון ופועל כעת בדרכי שלום, מה שהביא לפרישתו של מאיר אטינגר מישיבתו, והקמתו את רעיון "המרד".

לדבריו, בכדי למגר את הטרור היהודי יש לשפר את רמת האכיפה, ולעצור את הצעירים המוכרים למשטרה כבר על עבירות קטנות יותר ולא לחכות לרצח הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר