מרמה והפרת אמונים

המדינה הגישה כתב אישום נגד הגאון רבי אברהם יוסף

פרקליט המדינה שי ניצן החליט לקבל את המלצת פרקליטות מחוז תל אביב והורה להגיש כתב אישום נגד רבה של חולון, הגאון רבי אברהם יוסף, בגין שתי עבירות של מרמה והפרת אמונים (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הגאון רבי אברהם יוסף (יונתן זינדל, פלאש 90)

כתב אישום: פרקליט המדינה שי ניצן החליט לקבל את המלצת פרקליטות מחוז תל אביב והורה להגיש כתב אישום נגד רבה של חולון, הגאון רבי אברהם יוסף, בגין שתי עבירות של מרמה והפרת אמונים. יצוין כי מדובר, לכאורה, בכתב אישום יחסית קל.

כתב האישום הוגש הבוקר (ראשון) לבית המשפט השלום בתל אביב. לטענת הפרקליטות, הרב קידם את 'בד"צ בית יוסף', תוך ניגוד עניינים וניצול מעמדו כרב עיר "ומנע כמעט כליל את פעולתם של בד"צים אחרים אשר נתנו השגחה לעסקים לממכר בשר בעלי כשרות 'מהדרין', בתחומי חולון ואור יהודה. לרב יוסף התקיים שימוע בפני פרקליט המדינה אך טענותיו נדחו".

בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שירי רום, נכתב כי החל מתחילת כהונת הגר"א יוסף כרב העיר חולון ועד סוף 2013, הוא "הנחה את הכפופים לו, בכתב ובעל פה, כי בעלי עסקים לממכר בשר בחולון, המבקשים לקבל תעודת כשרות 'מהדרין' מהרבנות, חייבים לעבוד עם אחד משלושה בד"צים בלבד - בד"צ בית יוסף, בד"צ העדה החרדית או בד"צ הרב לנדאו.

"כאשר מונה הנאשם כממלא מקום רב העיר אור יהודה, הוא מסר הנחיה זהה לכפופים לו. משמעות הנחייתו של הנאשם הייתה חיובם של בעלי עסקים לקבל פיקוח ולשלם רק לאחד הבד"צים הנ"ל, כתנאי לקבלת תעודת מהדרין מהרבנות, בעוד שקודם לכן לא הייתה כל הנחיה מגבילה כאמור, ובפועל, עד תחילת כהונתו של הרב יוסף, פיקחו בערים אלו בד"צים נוספים על מכירת הבשר. בהתאם להנחיה, ניתנה הודעה לבעלי עסקים בחולון ובאור יהודה כי עסק לממכר בשר אשר לא ימלא אחר ההנחיה, לא יקבל תעודת כשרות מסוג 'מהדרין' מהרבנות".

"יצוין כי ככלל", נכתב בכתב האישום, "רב עיר יכול להתנות תעודת כשרות מסוג "מהדרין" בפיקוח של בד"צ פרטי כלשהו, אך הנאשם במעשיו, ניתב למעשה את בעלי העסקים בעיר דווקא לבד"צ בית יוסף ולמעשה לא הותיר להם בחירה ממשית בין הבד"צים השונים.

"זאת מכיוון שבד"צ העדה החרדית ובד"צ הרב לנדאו מזוהים עם העדה האשכנזית, כאשר רוב ציבורי צרכני הכשרות בערים אלה הוא ספרדי, ובנוסף, מחירי הבשר בהכשרים אלה יקרים משמעותית ממחירי הבשר בהכשר בד"צ בית יוסף ובד"צים אחרים המזוהים עם העדה הספרדית. הנאשם ידע זאת ולמרות זאת נתן את ההוראה האמורה תוך שהוא נמצא בניגוד עניינים".

"כתוצאה מההנחיה, ועל מנת לשמור על תעודת הכשרות מסוג 'מהדרין' אשר ניתנה להם מטעם הרבנות, החלו בעלי העסקים, בלית ברירה, לשלם לבד"צ בית יוסף עבור שירותי הפיקוח שלו", נכתב בכתב האישום.

בכתב האישום נטען כי "במעשיו הפר הנאשם אמונים ופגע פגיעה מהותית באמון הציבור, בטוהר המידות ובתקינות פעולותיהם של עובדי השירות הציבורי, עקב כך שפעל בניגוד עניינים, בתחום הכשרות, ומתוך אינטרס אישי - משפחתי וכלכלי מובהק, בהיות בד"ץ בית יוסף בבעלות משפחתו.

"הנאשם קידם את בד"ץ בית יוסף, הנמצא בבעלות משפחתו, תוך ניצול מעמדו הרם כרב העיר חולון ואור יהודה, והפלה לרעה בד"צים אחרים, אשר נתנו השגחה לעסקים לממכר בשר בחולון ואור יהודה עד למתן ההנחיה, וכי הנאשם מנע תחרות חופשית בעסקי הבשר בחולון ובאור יהודה, ובכך פגע פגיעה כלכלית בבעלי העסקים".

רק בסוף השבוע דווח כי הפרקליטות הציעה לגר"א יוסף שהתיק נגדו ייסגר אך היא מבקשת מנו בתמורה להתפטר מתפקידו כרבה של חולון. הרב סרב, והפרקליטות הגישה נגדו את כתב האישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר