חתונת השנאה

נתניהו: "לא להסית נגד הציונות הדתית, להבדיל בין טרור יהודי לטרור ערבי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לסרטון מ"חתונת השנאה": "קבוצה קיצונית ושולית, בוודאי אינה מייצגת את הציונות הדתית", ואמר כי יש להבדיל בין הטרור היהודי לזה הערבי (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לסרטון מ"חתונת השנאה", בו נראים עשרות צעירים מהימין הקיצוני רוקדים עם תמונת התינוק עלי דוואבשה מכפר דומא שהוצתו למוות באישון לילה ואמר כי יש להבדיל בין טרור יהודי לטרור ערבי.

לדבריו: "אני מבקש לומר כמה דברים על הסרטון המביש וכל מה שקשור בו. אני ביקשתי להראות את הסרטון הזה בקבינט, הדבר הזה ידוע. אני חשבתי שחשוב להבהיר עד כמה הקבוצה הקיצונית הזאת, לדעתי קיצונית ושולית, בוודאי אינה מייצגת את הציונות הדתית. לראייה, האמירות החזקות, הברורות והחדות של המנהיגים הפוליטיים ושל הרבנים ששללו את הכפירה שלה במדינה ואת החתירה שלה נגד המדינה וערכיה".

נתניהו דחה את ההסתה נגד כלל הציבור הדתי לאומי, "לכן, לנסות לחבר את הציונות הדתית עם הקבוצה הזו זה דבר שעושה עוול גדול מאוד לציבור יקר שנאמן למדינה, תורם למדינה, תורם לצה"ל, תורם ליחידות המובחרות ביותר בצה"ל".

על הטענות של אנשי הימין הקיצוני נגד השב"כ וחקירת החשודים היהודים אמר נתניהו: " השב"כ על כל זרועותיו עושה כאן עבודה חשובה ביותר, פועל לפי החוק, הוא פועל תחת פיקוח משפטי. הוא פועל בהתאם למדיניות הממשלה להילחם בטרור באשר הוא, וכך אנחנו עושים. איננו מוכנים לקבל טרור ורצח מכל צד שהוא".

נתניהו אמר כי יש להבחין בין טרור יהודי לערבי: "אני רוצה להגיד מה ההבדל. הטרור הערבי שתוקף אותנו בלי הרף ואנחנו נלחמים בו ללא לאות ובלי הגבלות, הטרור הזה הוא קודם כל בהיקף הרבה יותר גדול, אין מה להשוות. שנית, יש דבר נוסף, בעוד שכאן באה ממשלה, ובציבוריות שלנו כל הגופים וכל המנהיגים יצאו נגד התופעות של טרור יהודי.

"אצלנו מגנים - שם משבחים. ברשות הפלסטינית קוראים לכבודם כיכרות, רחובות, משלמים להם משכורות, ויש הבדל עצום בין הגישה הבריאה של החברה הישראלית והדמוקרטיה הישראלית ששוללת טרור, מגנה טרור ופועלת נגד טרור, לעומת הרשות הפלסטינית שלצערי מעודדת טרור ומסיתה לטרור. אני מציע לשמור את ההבחנות האלה גם כן בשעה שאנחנו נלחמים בטרור ובמסיתים באשר הם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר