המלחמה על השבת בירושלים

מקלב: "קצה נפשנו בתפיסה המרושעת והדיקטטורית נגד החרדים"

המאבק על קדושת השבת בירושלים נמשך. בעיתון "יתד נאמן", ציטטו את דבריהם של רבני השכונה ואישי ציבור שתקפו בחריפות את ראש העיר ניר ברקת ומדיניות חילולי השבת בבירה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההפגנה בערב שבת (צילום: באדיבות המצלם)

המלחמה על קדושת השבת בירושלים: אחרי הפגנת השבת הגדולה בשכונת קריית יובל, בהשתתפות אלפים מבני השכונה ושכונת בית וגן, חרדים ודתיים כאחד, בהשתתפות רבני השכונה וחברי המועצה מיהדות התורה וש"ס, המאבק סביב קדושת השבת בבירה נמשך במלאו עוזו.

בעיתון "יתד נאמן", מפרסמים הבוקר ראיונות חריפים, של רבני השכונה ואישי הציבור כנגד המגמה ההולכת וגוברת של פירצה בחומות השבת בעיר הקודש, שתוקפים בחריפות את הפעולות של ראש העיר ניר ברקת.

הגאון רבי ישראל גנס מרבני שכונות בית וגן, אמר ל"יתד נאמן", כי המאבק הינו על פרצה חמורה ונוראה שלא הייתה כדוגמתה: "זהו חילול שבת רשמי מטעם העירייה. פותחים מתנ"ס ומחללים שבת. תמיד היה מקום ציבור סגור בשבת. יש כאן מאבק בין ציבור חרדי לחילוני וראש העירייה נוטה כמובן לצד החילוני. הוא רוצה שיהיה שקט בשכונות מעורבות, כמו קרית יובל ורמות וכשיש מאבק הוא לטובת החילונים.

הרב גנס מסביר על מה המאבק: "פותחים מתנ"ס בשבת, מקרינים סרטים בשבת, על חשבון העירייה, לוקחים אנשים לחלל שבת, זהו דבר שלא היה. כפי שאגד לא פועלים בשבת, לכאורה, מה איכפת לי שהחילונים ייסעו, אלא, יש סטטוס-קוו בדברים ציבוריים שלא מחללים שבת. חנויות לא פותחים בשבת, מדוע? וכי מה איכפת לי שמי שרוצה יקנה? יש כללים שנקבעו לפני שנים רבות מאז קום המדינה, יש סטטוס-קוו. לאדם פרטי אין לי מה לעשות, הלוואי וכולם ישובו בתשובה, אבל באופן ציבורי בגיבוי של עירייה לחלל שבת, על כך המאבק. ראש העירייה אוהב שקט ופוחד מהפגנות, וזו גם הייתה סיבה להראות לו שזה לא יחידים, ציבור גדול מתנגד לכך. לנסות באופן ציבורי למשוך אנשים לחלל שבת?! יש בקרית יובל ועד חילוני שאינו נותן דריסת רגל לציבור שלנו, לא גנים, ממש כלום, החילונים שולטים, ויש ציבור גדול מאוד של בני תורה בשכונה שיתחשב בהם, וכעת המאבק מתמקד על חילול השבת הנורא".

הרה"ג רבי אהרן וינר, רב קהילת "רינת מאיר" בקרית יובל, וחתנו של חבר מועצת גדולי התורה הגרב"מ אזרחי, אמר ל"יתד נאמן", כי "המאבק המנוהל כאן הוא על כבודה של ירושלים ועל קדושתה. כאשר השבת מתחללת בתוככי ירושלים, אזי מלבד חומרת עוון חילול השבת, ישנה משמעות חמורה יותר לחילול השבת בפלטרין של מלך, וחילול קדושתה.

"יש להתחזק ביתר כח ועז בקדושת השבת ושמירת מצוותיה דווקא אצל קהל בני התורה ויראי ד', וכידוע ממרן הגאון רבי ישראל סלנטר זיע"א, כי כאשר חל רפיון אצל יראי ה', הרי שהשלכותיו ניכרות גם אצל הרחוקים והתועים. על תושבי השכונה החרדים מוטלת חובה קדושה לקדש שם שמים בכל הליכותיהם, ולהאיר בנועם ומאור פנים את אור התורה ומצוותיה, בנועם ודרכי שלום".

גם ח"כ אורי מקלב, שהתראיין ל"יתד נאמן", אומר כי "הפירצה הנוראה בחומת השבת שנעשתה בשבת האחרונה במינהל הקהילתי בקרית יובל, בהקרנת סרטים במקום ציבורי – עירוני, הנעשית להכעיס, וכן במתחמי קניות בשכונות נוספות בעיר, כאשר המצב בכל שבת גרוע מקודמתה, זה כבר אינו עוד מאבק, או עוד פרצה, אלא זו מלחמה מתוכננת וממוקדת נגד השבת, רח"ל, בכמה חזיתות.

מקלב תוקף את ראש העיר ניר ברקת: "פתי אינו מבין ואינו רואה שהכל נעשה לא רק בהסכמתו של ראש העירייה, אלא לשביעות רצונו. חילולי שבת במינהל הקהילתי אינם דבר מסחרי, זו אינה חנות אלא שלוחה עירונית הניזונת מהעירייה ומתמיכתה. פעם אחר פעם יש כאן התחסדות מול חילולי שבת נוראיים. חוזרים ושומעים על חילולי שבת, פגיעות בקדשי ישראל, פגיעות במסורת ישראל, בחינוך הטהור, בהתנכלות נגד תושבים חרדים, עושים מעשים נוראיים ומנסים להתחסד. הכל נעשה בצביעות, בזדון ובכוונה תחילה.

"קצה נפשנו במדיניות החמורה הזו ובניסיון להרוויח מכל השולחנות. לאסוף עצמו ביועצים הפועלים בשיטת הפרד ומשול ומגינים על מעשיו המביאים לחילולי שבת נוראיים", מוסיף מקלב ותוקף.

"נעשים כאן חילולי שבת להכעיס על-ידי העמקת התפיסה המרושעת והדיקטטורית מול תושביה החרדים של קרית יובל, והתאכזרות כלפיהם על טפם וילדיהם, יש לצאת נגד מדיניות חמורה זו באופן מעשי. השבת מאחדת את כולנו, יש לה רוב במועצת העיר. יש להתאחד כולם מול ראש העירייה. אין ספק כי באחדות נצליח לשמור על השבת. השבת מעל כל פוליטיקה. גם איש פוליטי, או ראש עירייה שחושב פוליטיקה, אינו יכול להתנהג בצורה מופקרת כזאת. הוא מתחסד בצביעות ובכפיות טובה, ומי שאינו רואה זאת עוצם עיניו כשהכל ברור וגלוי לעין".

ביהדות התורה ובש"ס הודיעו כי אינם מתכוונים להרפות מהמאבק עד למיגור התופעה של חילולי השבת והפרת הסטטוס קוו בעיר.

כזכור, כפי שפרסמנו ביום שישי ב"כיכר השבת", מקום נוסף בו נפרצה חומת השבת הוא מתחם "התחנה הראשונה" שהודיע על פעילות לילדים גם ביום שבת.

בתגובה לדברים, כתב מזכיר ועדת הרבנים למען השבת, יצחק גולדקנופף, במייל שנשלח לחברי המועצה והגיע לידי "כיכר השבת": " נראה לי שהגענו לסוף דרך, חייבים לרכז ממש את כל הכוחות למען השבת בלבד, בלי שום חשבונות וכולם יהיו אתנו. חשוב להיות ענייניים ולהתרכז במטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר