ועדת השרים לחקיקה אישרה את "חוק העמותות": "יסייע בהגנה על חיילי צה"ל"

ועדת השרים לענייני חקירה אישרה היום את "חוק העמותות", המבקש להגביל את פעילותן של עמותות שמאל המתוקצבות על ידי מדינות זרות. שקד: "הצעת החוק לא פוגעת בחופש הביטוי" (פוליטי)

(צילום: הדס פרוש - פלאש90)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון), את "חוק השקיפות" הידוע בכינויו "חוק העמותות", ונועד למעשה לפגוע בפעילות של עמותות השמאל המתוקצבות על ידי מדינות זרות.

על פי הצעת החוק, עמותה שיותר מחצי מתקציבה מגיע ממדינה זרה, תחוייב לציין זאת בפרסומים ובדו"חות, וכן לציין זאת בכל פניה לנבחר או עובד ציבור, וכן בדיונים בעל אופי ציבורי. עמותה שתפר את הכללים תיקנס ב-29,200.

בנוסף, על נציגי העמותה יחולו כללים הדומים לכללים החלים על לוביסטים, והם יחוייבו לשאת תג ובו שם העמותה.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה, כי החוק "יסייע בהגנה על חיילי צה"ל ועל כל מי שהדמוקרטיה היא נשמת אפו". שקד התייחסה לביקורת של האיחוד האירופאי ואמרה: "שגריר האיחוד האירופי התבטא היום נגד החוק ואמר שהוא מהווה פגיעה בדמוקרטיה. אני רוצה להרגיע את השגריר ולהבטיח לו שהצעת החוק אינה פוגעת כלל בחופש הביטוי".

"אני דווקא סבורה שהתערבותן של מדינות זרות במשטרה ובמדיניות של מדינה אחרת הן הסכנות האמיתיות לדמוקרטיה. לא ייתכן שהאיחוד האירופי תורם לעמותות הפועלות בשמה של מדינת ישראל כשלמעשה הן משמשות כלי בידיהן של מדינות זרות ליישום המדיניות שלהן".

באופוזיציה תקפו את החוק החדש. יו"ר האופוזיציה יצחק בוז'י הרצוג אמר: "זהו יום שחור לחירויות הפרט, ההתאגדות והמחשבה בישראל. החלטת הממשלה על אישור "חוק העמותות" המעוות היא "כדור בין העיניים" למעמדה של ישראל בעולם. אויבנו מוסרים תודה גדולה לממשלת ישראל ששמה אותנו בשורה אחת עם החשוכות שבמדינות העולם"

מוקדם יותר ביקרו באיחוד האירופאי את החוק ואמרו: "ישראל צריכה להיות מאוד זהירה מריסון החברה הדמוקרטית המשגשגת שלה בחוגים שמזכירים משטרים רודניים, ישראל צריכה להיות גאה בדמוקרטיה שלה ועליה לשמור עליה מכל משמר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר