סגירת מעגל מרגשת

הוריו של עזרא שוורץ שנרצח בגוש-עציון חנכו את השביל שהתחיל לבנות

"עזרא נרצח רק בגלל שהיה יהודי" אמר אביו של עזרא שוורץ הי"ד, תלמיד הישיבה שנרצח בפיגוע ירי בשומרון, בחנוכת השביל שבנה לזכרם של שלושת הנערים. האם: "היה מלא בחוש הומור" (חדשות)

המח"ט וארי שוורץ, אביו של עזרא הי"ד (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

סוגרים מעגל: בעיכוב של חמישה שבועות, הסתיימו היום (ראשון) העבודות על השביל בשמורת עוז וגאון שבבנייתו השתתף עזרא שוורץ הי"ד. את הדליים האחרונים של החצץ שפכו הוריו, אחותו ואחיו של עזרא הי"ד, שנרצח לפני חמישה שבועות בדרכו להתנדבות בפיתוח השמורה.

עזרא שוורץ הי"ד היה בדרכו מהישיבה בה למד בבית שמש להתנדבות בשמורה. בזמן שרכב ההסעה עמד בפקק, עזרא נהרג מירי שביצע המחבל לעבר הרכבים העומדים. בפיגוע נרצחו גם יעקב דון ורופא פלסטיני שעמד אף הוא בפקק. כעת, חמישה שבועות לאחר הרצח, הגיעו בני משפחתו של שוורץ לארץ וביקשו להשלים את פעולת ההתנדבות אותה לא זכה לסיים.

אביו של עזרא אמר בטקס כי החיבוק אותו מקבלת המשפחה מחזק אותה ברגעים הקשים, הוא הוסיף ואמר כי עזרא נרצח רק בשל היותו יהודי. אמו סיפרה על בנה שהיה אהוב על חבריו, מלא בחוש הומור ואוהב ספורט. "הקשר הראשון של עזרא עם הארץ נוצר ברגע בו נחטפו הנערים. בסוף הוא מצא את מותו להתנדבות בדרך לשמורה בה הם מונצחים".

שמורת עוז וגאון הוקמה בלילה בו נמצאו גיל-עד שעאר, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. החורשה המוזנחת שכוסתה בזבל רב, הפכה למוקד תיירות ופעילות לנוער מכל רחבי הארץ. רחלי פרנקל שהשתתפה בטקס סיפרה כי הגיעה לשמורה לראשונה חמישה שבועות לאחר הרצח של בנה. היא התקשתה למצוא מלים ואמרה להוריו של עזרא שעכשיו הם יחד אתה שותפים למשפחת השכול.

דוידי פרל ראש המועצה האזורית גוש עציון אמר לבני המשפחה כי בין גוש עציון, עזרא הי"ד וכל משפחת שוורץ נוצר קשר אמיץ שלא ינתק. "עם ישראל מתמודד לאורך השנים עם כאב ומחיר כבד, במבט ארוך אנחנו יכולים לראות כיצד דווקא הקשר לארץ מבטיח לנו את החיבור לעבר ואת האמונה בעתיד".

צילום: המועצה האזורית גוש עציון
צילום: המועצה האזורית גוש עציון
צילום: המועצה האזורית גוש עציון
צילום: המועצה האזורית גוש עציון
צילום: המועצה האזורית גוש עציון
צילום: המועצה האזורית גוש עציון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר