ישראל פרוש נגד סגירת הת"ת התימני באלעד: "ניחוח יחודי ותבלין מפואר"

משרד החינוך החליט לסגור את התלמוד תורה היחיד באלעד המשמר את המסורת התימנית "עטרת חיים". רה"ע ישראל פרוש פנה למשרד וביקש לבטל את ההחלטה: "מסורת מכובדת" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

פרשייה חדשה באלעד: משרד החינוך הוציא צו סגירה לתלמוד תורה "עטרת חיים" של העדה התימנית בעיר החרדית אלעד, לאחר שלא עמד בתנאים. ראש העיר ישראל פרוש פנה במכתב למשרד, בבקשה לבטל את ההחלטה שעשויה לסגור את המסד האחרון בעיר המשמר את מסורת יהדות תימן.

במכתב שכותרתו "נחיצות קיומו של תלמוד תורה - עטרת חיים", כתב ראש העיר כי "העיר אלעד מתאפיינת במיוחד ברבגוניותה. בין קרוב ל-50 אלף תושביה נמנות מרבית הקהילות והמגזרים המרכיבים את הציבוריות הישראלית. חרדים, דתיים, מזרחיים, אשכנזים, תימנים, ליטאים וחסידים מתגוררים זה לצד זה בהרמוניה מופלאה, ייחודית לעיר אלעד".

המכתב של פרוש לוועדת הערר במשרד החינוך

פרוש כותב, "ידועה קהילת יוצאי תימן בארץ ישראל במסורת המפוארת עליה היא שומרת מכל משמר. היהודים שהתגוררו בתימן ועלו ארצה, הביאו עמם את הניחוח הייחודי, את התבלין המפואר המיוחד ואת המסורת התימנית רבת השנים, יש שיאמרו מימי חורבן בית ראשון, שהשתמרה בקהילתם המפוארת".

"אך טבעי הוא", הוסיף פרוש, "שבאלעד רבת הגוונים, יינתן גם ביטוי נכבד למסורת מכובדת זו. ואכן, עושים זאת בהצלחה רבה אנשי הצוות בתלמוד תורה "עטרת חיים", המתקיים עד היום על פי המוסרת המקובלות לבני עדות תימן מדורות קודמים".

לסיום כתב ראש העיר כי "חשיבותו ונחיצותו של תלמוד התורה עטרת חיים שבאלעד אם כן, אינן מוטלות בספק, ואני בטוח כי שיקולים אלה ינחו אתכם בקבלתכם את ההחלטה לגבי עתידו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר