ערב ההכרעה בערעור

עורכי דין: מקווים שהעליון יקל את עונשו של לופוליאנסקי

עו"ד אריה ליבוביץ מעריך כי בית המשפט ישנה את פסק הדין, לכל הפחות בנוגע לאורי לופוליאנסקי. עו"ד משה מורגנשטרן: "העונש חמור בכל קנה מידה ונמתחה עליו ביקורת משפטית" (משפט, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אורי לופוליאנסקי (צילום: בן קלמר)

עינוי הדין יסתיים מחר: שופטי בית המשפט העליון יפסקו מחר (שלישי) את דינו של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופליאנסקי וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. עורכי דין מעריכים בשיחה עם "כיכר השבת" כי השופטים יקלו בעונשו של לופליאנסקי בשל מצבו הרפואי.

עו"ד אריה ליבוביץ אמר כי להערכתו בית המשפט ישנה את החלטת בית המשפט המחוזי: "אני מעריך שבית המשפט יילך לקראתו משום שמדובר באדם עתיר זכויות באופן יוצא דופן בישראל. רף הענישה שקבעו לו יוצא דופן וגם מצבו הרפואי ולכן אני מקווה שבית המשפט צריך להקל במקרה הזה כי אם זה לא המקרה להקל בו אז מה כן?".

"אני לא חושב שבית המשפט ימיר את עונשו לעבודות שירות אבל בהחלט יקל בו", מעריך עו"ד ליבוביץ, "לופוליאנסקי הוא אחד האנשים היחידים שפעילותם הציבורית במדינת ישראל יוצאת דופן מכל אדם אחד במערכת הציבורית".

"לא מאשימים אותו בקבלת כספים לכיסו אלא לארגונו ולכן יהיה חריג אם לא יקלו בעונשו. העונש שנתנו לו חורג מגבול ההיגיון", הוסיף.

אולמרט לאחר הרשעתו, ב-2014 (ארכיון כיכר השבת)

עו"ד משה מורגנשטרן נשמע יותר פסימי: "אני חושש שבית המשפט לא יזכה את הנאשמים בפרשה בהם ראש הממשלה לשעבר אולמרט והרב אורי לופוליאנסקי, אני רוצה להאמין שבית המשפט יקל בעונשו של הרב לופוליאנסקי שהיה עונש חמור בכל קנה מידה ונמתחה עליו ביקורת משפטית וחברתית חוצת גבולות מכל המגזרים ומכל החוגים".

"הסיבה להקלה תהיה בגלל מצבו רפואי ובגלל העובדה שהוא לא נטל לכיסו פרוטה וכל הכספים נלקחו למטרות צדקה. אני מקווה שהוא יצא זכאי", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר