ועדת הכנסת אישרה: עוזר שלישי לכל ח"כ

ועדת הכנסת החליטה כי החל מה-1 לינואר, כל חבר כנסת יהיה זכאי ליועץ פרלמנטרי נוסף, בכך, דחתה את המלצת הוועדה הציבורית לבחון את נושא הוספת יועץ פרלמנטרי בעזרת יועץ ארגוני (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ועדת הכנסת החליטה היום (שני) כי החל מה-1 לינואר, כל חבר כנסת יהיה זכאי ליועץ פרלמנטרי נוסף, בכך, דחתה הוועדה את המלצת הוועדה הציבורית לבחון את נושא הוספת יועץ פרלמנטרי בעזרת יועץ ארגוני.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן, שיזם את ההחלטה אמר כי "לא לכל דבר צריך למנות יועץ". לדבירו, "כשהחליטו על המבנה החדש בכנסת לא הביאו יועץ ארגוני כי היה ברור ומוסכם שזה מחויב המציאות. תנו גם לנו קצת קרדיט. לומר שהיועץ הארגוני יסיים את עבודת ותוך חודשיים זה לא רציני".

פרופסור חיים לוי, יו"ר הוועדה הציבורית אמר בדיון: "תנו לי חודשיים ותופתעו". לדבריו, "אני לא מופתע מהתגובות. כך ציפיתי. הנימוקים של הח"כים דומים. יש עליהם עומס מאד קשה. בכך אין לנו ספק. ברגע שיו"ר הוועדה פנה התחלנו לטפל. אתם כל כך לא אויב שלנו, אבל אתם לא יכולים לצפות שנהיה חותמת גומי. אתם מגישים בקשה ורוצים שנחתום. זה לא הולך ככה. מה מידתי אני לא יודע. אין לנו דעה קודמת. אם רוצים שנחתום בלי לבדוק, אז שלא תהיה ועדה ציבורית".

ח"כ מרב מיכאלי אמרה בדיון כי "אתם מתייחסים אלינו כאל אויב. כאילו צריך לחנך אותנו, להסביר לנו את מקומנו. אנחנו ואתם באותו צד והוא דאגה לאינטרס הציבורי. עובדים ועובדות זה הכרחי על מנת שנוכל לייצר ולתפקד במספר זירות. יש עליה בטור הנדסי של הפניות אלינו וההתגוששות של הוועדה הציבורית עם הח"כים היא נזק לאמינות הח"כים. זה יוצר תסכול לנו וליועצות וליועצים שלנו כאילו כולם מינויים פוליטיים שבאו לפנק ח"כים".

עו"ד חגי סיטון, חבר הוועדה הציבורית אמר כי "זה שמישהו מעלה על דל שפתיו דיבור שאנחנו אויב, זה חוסר הבנה בסיסי של תפקיד הוועדה הציבורית. אתם החלטתם שתהיה ועדה ציבורית. יש פרלמנטים בעולם שח"כים מחליטים הכל בעצמם. אנחנו לא באים כאויב. אנו בודקים בתום לב ובנפש חפצה".

ח"כ יואב קיש אמר לחברי הוועדה הציבורית כי "אתם נראים מנותקים. אני היום לא מטפל מספיק בפניות ציבור. אולי אני לא מנהל טוב. בלימוד מתווה הגז השקעתי המון שעות. זה פגע באותו זמן בדברים אחרים. אם היה לי עוד יועץ הייתי עושה עבודה טוב היותר. אני מבין את הדרישה ליעוץ ארגוני אבל אתם יכולים להיות קשובים ל-119 ח"כים. יש אחדות דעה מלאה בנושא".

יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן העיר: "אני מבקש לקחת בחזרה את הביטוי 'מנותקים'. אנו רוחשים לחברי הוועדה הציבורית כבוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר