עצור דומא נחשד ב...קטטה מלפני שנתיים

הפרקליטות הגישה הצהרת תובע לבית המשפט נגד אחד מעצורי פרשת דומא בגין תקיפת פלסטיני מלפני כשנתיים. פרקליטו: אירוע מינורי מלפני זמן רב כשהיה קטין. הוא טוען להגנה עצמית (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפגנה נגד עינויי עצורי דומא (צילום: פלאש 90)

הפרקליטות הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בפתח תקווה הצהרת תובע נגד אחד מ"עצורי דומא", בגין תקיפת פלסטיני מלפני כשנתיים. עם זאת, ההצהרה לא סותרת את החשדות המיוחסים לו, אלא מתווספת אליהם. החשוד שוחרר למעצר בית, זאת לאחר 29 ימי מעצר וחקירה בידי שירות הביטחון הכללי.

מארגון "חוננו" נמסר בתגובה כי מדובר בשערורייה: "לאחר 29 ימים בחקירות קשות בשב"כ, טלטולים, מניעת שינה, אלימות פיזית ונפשית, מתברר כי כל הטענה כנגד הנער הזה היא מעורבות בקטטה עם בדואים לפני קרוב לשנתיים. אנו מקווים כי תוקם וועדת חקירה שתבחן את התנהלות השב"כ וגורמי האכיפה של מדינת ישראל בתיק הזה. מי ישלם לנער על הנזק הנפשי שנגרם לו?".

עורך הדין חי הבר, המייצג את החשוד, טען כי יש לשחרר את החשוד בשל הסבל הרב שנגרם לו בחקירה, מצבו הנפשי, והעובדה שבסופו של דבר מיוחס לו אירוע מינורי שהתרחש לפני זמן רב, בעת שהיה קטין, שם הוא טוען להגנה עצמית.

הפגנה בירושלים נגד עינוי עצורי דומא (צילום: כיכר השבת)

הורי החשודים פרסמו מכתב פומבי המגנה את הרצח בדומא, אך מכחיש כל קשר של הנערים למעשה. "אנו חוששים שכל מעצרם של ילדינו הינו תוצאה של לחץ ציבורי, שהוביל למעצרים חפוזים ולהפעלת עינויים קשים, רק כדי שיודו בפשע שלא ביצעו" אמרו ההורים בין היתר.

ההורים דורשים הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את עדויות הנערים, תצפה בחומרי החקירה ותקבע האם החשודים עונו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר