עדכונים שוטפים

רגע ההכרעה: חמשת שופטי העליון יכריעו את פרשת הולילנד

שמונה נאשמים בפרשת הולילנד, מתיצבים הבוקר בפני הרכב של חמישה שופטים בביהמ"ש העליון, וישמעו את הכרעת הדין בערעור שהגישו • כתב "כיכר השבת" עם לייב-טוויט מביהמ"ש (חוק ומשפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז בטבת תשע"ו | 29.12.15
פרויקט הולילנד בירושלים (צילום: פלאש 90)

שמונה נאשמים בפרשת הולילנד יתייצבו הבוקר (שלישי) בבית המשפט העליון בירושלים לשמוע את הכרעת חמשת שופטי בית המשפט העליון בערעור שהגישו על גזר דינם בפרשת הולילנד.

כתב "כיכר השבת" עם לייב-טוויט מביהמ"ש:
ציוצים מאת aronrabino1

בין הנאשמים נמצאים ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ראש העיר ירושלים לשעבר, אורי לופליאנסקי וחבר המועצה לשעבר אליעזר שמחיוף, יו"ר בנק פועלים לשעבר דני דנקנר, יו"ר מנהל מקרקעי ישראל יעקב אפרתי, שזוכה מחמת הספק מהאישומים נגדו, אביגדור קלנר, הלל צ'רני, אורי שטרית ומאיר רבין.

הרכב של חמישה שופטים - סלים ג'ובראן, ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית וצבי זילברטל - ישב ודן בתיק והם שיריעו האם לקבל את הערעור שהוגש או לדחותו.

אלי שמחיוף ומשפחתו בביהמ"ש, הבוקר

האפשרות הראשונה שעומדת בפני השופטים היא להשאיר את העונש על כנו ואולמרט ייכנס לכלא בעוד מספר שבועות לשש שנות שנות מאסר. האפשרות השנייה והפחות סבירה היא קבלת ערעורו באופן מלא. במצב זה אולמרט יזוכה לחלוטין ולא ייכנס לכלא.

אפשרות נוספת היא שהשופטים לא ישנו את החלטתם בעניין הכרעת הדין, כלומר ההרשעה תישאר על כנה, אולם השופטים כן יחליטו לשנות את גזר הדין. במצב כזה, ייתכן שהשופטים יקלו בעונשו של אולמרט ויפחיתו את שנות המאסר.

האפשרות האחרונה היא קבלה חלקית של הערעור, ובעקבותיה, למשל, הרשעה בסעיף שוחד אחד בלבד.

לופוליאנסקי הורשע בכמה סעיפים של לקיחת שוחד כאשר קיבל כספים מעד המדינה עבור ארגון "יד שרה" בראשה הוא עומד. גם בפסק הדין השופט כתב כי את הכסף שלקח מעד המדינה כשוחד, נתן ישירות לארגון ולא נטל שקל לכיסו. "גם משלא נטל כספי שוחד לכיסו, כספי השוחד שימשו להעצמתו והגדלת כוחו והשפעתו", כתב השופט דוד רוזן שגזר עליו שש שנות מאסר.

הציפייה שלו ושל עורכי דינו גבוהה משום שגם המדינה הסכימה בעבר לקצר בעונשו ולגזור עליו ארבע שנות מאסר. פרקליטיו מצפים שבית המשפט יתחשב במצב בריאותו והעובדה שהוא הנאשם היחיד שלא נטל שקל לכיסו אלא לארגון רפואי חשוב וגדול.

פרקליטו של אולמרט עו"ד אלי זוהר, בביהמ"ש, הבוקר

פרקליטו של לופליאנסקי, עו"ד יאיר גולן, אמר ל"כיכר השבת" כי הוא מקווה שבית המשפט יקל בעונשו. "אני מאוד מקווה שבית המשפט יקל בעונשו ויש סיכוי שיקל משום שהטיעונים המשפטיים טובים וגם לאור מצבו הרפואי המסובך".

"אני מאמין שיש סיכוי שבית המשפט ימיר את העונש לעבודות שירות וכך אנחנו מקווים. ו מקווים שבית המשפט שמע בקשב את טענותינו ויביא לעונש טוב יותר", הוסיף.

אליעזר שמחיוף, שהיה חבר מועצת העיר ירושלים, הורשע גם הוא בכמה סעיפים של לקיחת שוחד ונגזרו עליו 3 שנות מאסר וחצי. דני דנקנר הורשע בכמה עבירות של תיווך לשוחד ונגזרו עליו 3 שנות מאסר.

עורכי דין מעריכים בשיחה עם "כיכר השבת" כי השופטים יקלו בעונשו של לופליאנסקי בשל מצבו הרפואי.

אורי לופוליאנסקי עם אלי שמחיוף, הבוקר

עו"ד אריה ליבוביץ אמר כי להערכתו בית המשפט ישנה את החלטת בית המשפט המחוזי: "אני מעריך שבית המשפט יילך לקראתו משום שמדובר באדם עתיר זכויות באופן יוצא דופן בישראל. רף הענישה שקבעו לו יוצא דופן וגם מצבו הרפואי ולכן אני מקווה שבית המשפט צריך להקל במקרה הזה כי אם זה לא המקרה להקל בו אז מה כן?".

"אני לא חושב שבית המשפט ימיר את עונשו לעבודות שירות אבל בהחלט יקל בו", מעריך עו"ד ליבוביץ, "לופוליאנסקי הוא אחד האנשים היחידים שפעילותם הציבורית במדינת ישראל יוצאת דופן מכל אדם אחד במערכת הציבורית".

עו"ד משה מורגנשטרן נשמע יותר פסימי: "אני חושש שבית המשפט לא יזכה את הנאשמים בפרשה בהם ראש הממשלה לשעבר אולמרט והרב אורי לופוליאנסקי, אני רוצה להאמין שבית המשפט יקל בעונשו של הרב לופוליאנסקי שהיה עונש חמור בכל קנה מידה ונמתחה עליו ביקורת משפטית וחברתית חוצת גבולות מכל המגזרים ומכל החוגים".

"הסיבה להקלה תהיה בגלל מצבו רפואי ובגלל העובדה שהוא לא נטל לכיסו פרוטה וכל הכספים נלקחו למטרות צדקה. אני מקווה שהוא יצא זכאי", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר