פרשת הולילנד • ההכרעה

שמחה בעולם החרדי: לופוליאנסקי הורשע אך לא ייכנס לכלא

בית המשפט העליון דחה פה אחד את הערעור שהגיש אורי לופוליאנסקי, אך החליט כי לא ייכנס לכלא והשית עליו שישה חודשי עבודות שירות. לופוליאנסקי: "אני מקווה להמשיך את השירות לעם" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אורי לופוליאנסקי. ארכיון (צילום: Gili Yohanan/POOL)

פרשת הולילנד • ההכרעה: בית המשפט העליון החליט הבוקר (שלישי) להרשיע את ראש עיריית ירושלים בקבלת שוחד אך הכריע שהוא לא יכנס לכלא אלא ירצה שש חודשי מאסר.

כזכור, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, שהרשיע את לופוליאנסקי בקבלת שוחד קבע כי יוטל עליו עונש מאסר של שש שנים בפועל ושנת מאסר על תנאי, ובנוסף גזר עליו קנס של חצי מיליון שקל.

צפו: אורי לופוליאנסקי מחזק את ידיו של מאיר רבין

גזר הדין של רוזן עורר זעם רב בקרב הציבור הישראלי, בשל העובדה שלופוליאנסקי חולה במחלה הקשה, וגם הכסף שלדברי השופט לופוליאנסקי לקח היה עבור עמותת 'יד שרה'. עיתונאים חילונים, פוליטיקאים ואישי ציבור יצאו נגד השופט רוזן והגדירו אותו "אכזרי".

אורי לופוליאנסקי אמר לאחר הכרעת הדין כי "אני מודה לעורכי הדין הנכבדים, אני מודה לכל עם ישראל שנתן לי אהבה גדולה, מודה למשפחתי הטובה, ומקווה שאמשיך לעשות שירות למען העם".

"אני מתפלא על דברים מסוימים, אני מצר על חברים שצריכים ללכת למאסר ואני מקווה להמשיך את השירות לעם כפי שעשיתי 40 שנה להמשיך לסייע לכל מי שנזקק", הוסיף.

עו"ד יאיר גולן פרקליטו של לופוליאנסקי אמר לאחר ההכרעה כי "בית המשפט העליון נתן כאן פסק דין צודק. צודק משפטית וצודק מוסרית. בית המשפט הראה שיש חמלה".

ח"כ משה גפני וח"כ אורי מקלב מברכים את אורי לופוליאנסקי על ההחלטה שהתקבלה. "אנו שמחים בשמחתו ומברכים אותו בבריאות טובה להמשיך לעשות את פעולות החסד הכבירים שעשה עשרות בשנים, ושימשיך כך הלאה למען כל עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר