פרשת הולילנד • ההכרעה

אולמרט ושמחיוף לכלא; לופוליאנסקי ירצה עבודות שירות

אהוד אולמרט נשלח לשנה וחצי בכלא וכך גם אלי שמחיוף. אורי לופוליאנסקי הורשע אך השופטים הקלו בעונשו והוא ירצה עבודות שירות בלבד. מאיר רבין ירצה חמש שנות מאסר בפועל (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
אהוד אולמרט. ארכיון (צילום: David Vaaknin/POOL)

פרשת הולילנד • ההכרעה: בית המשפט העליון הכריע הבוקר (שלישי) לקבל חלקית את ערעורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שנידון בבית המשפט המחוזי בתל אביב לשש שנות מאסר. הכרעת הדין מתפרשת על פני 950 עמודים.

הכרעת הדין התקבלה על ידי חמישה שופטים סלים ג'ובראן, ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית וצבי זילברטל והיא מתפרסת על פני 950 עמודים.

הערעור של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התקבל חלקית והוא זוכה מעבירת השוחד של קבלת 500 אלף שקלים, אך הורשע פה אחד בעבירה של לקיחת שוחד על קבלת 60 אלף שקלים מדכנר. עונשו הופחת לשנה וחצי מאסר בפועל.

הערעור של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי נדחה פה אחד, אך השופטים החליטו להקל בעונשו והשיתו עליו שישה חודשי עבודות שירות.

הערעור של אלי שמחיוף התקבל חלקית והוא נשלח לשנה וחצי מאסר.

הערעור של מאיר רבין, המתווך בפרשת השוחד, נדחה והוא ישלח לחמש שנות מאסר.

הערעור של הלל צ'רני התקבל חלקית, הוא זוכה משמונה עבירות של מתן שוחד, מעבירה של רישום כוזב ומעבירה של הלבנת הון, אך הורשע בעבירה של מתן שוחד למתווך ושמונה עבירות אחרות של מתן שוחד. עונש המאסר שלו הוקל ל-26 חודשים.

הערעור של אגידור קלנר התקבל חלקית והוא הורשע בשתי עבירות של מתן שוחד למתווך ובעבירה של הלבנת הון. עונש המאסר יעמוד על 24 חודשי מאסר.

הערעור של דני דנקנר נדחה ברובו אך הוא הורשע בעבירה של מתן שוחד למתווך ובעבירה לפי חוק איסור הלבנת הון, הוא ירצה שתי שנות מאסר.

הערעור של אורי שטרית נדחה גם הוא פה אחד והוא ירצה 7 שנות מאסר.

המורשעים יחלו לרצות את עונש המאסר ב-15 בפברואר.

פרשת הולילנד נסובה על מיליוני שקלים שהועברו לאורך השנים כשוחד בין יזמי פרוקיט הנדל"ן לנבחרי ופקידי ציבור - בעיקר בעיריית ירולשים, וזאת כדי להגדיל את אחוזי הבנייה במקום.

את העבירות חשף שמואל דכנר, שהיה המתווך לעבירות השוחד והפך לעד מדינה. במהלך המשפט הוא הלך לעולמו, לפני שחלק מעורכי הדין הספיקו לחקור אותו בחקירה נגדית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר