גדולי ישראל בירכו, ולופוליאנסקי לא ישב בכלא

מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל אמר על אורי לופוליאנסקי כי "זיכוי הרבים זה הדבר הגדול ביותר ובזכות זה יזכה להינצל מיסורים"; מרן הגר"ח קנייבסקי אמר כי "הוא לא ישב", והיום כך פסק ביהמ"ש (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לופוליאנסקי בציון מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, לאחר ההכרעה (צילום: נחום בנדיקט ייעוץ אסטרטגי)

ברכותיהם של גדולי ישראל זצ"ל ושיבדלו לחיים, ליוו את ראש עיריית ירושלים לשעבר ויו"ר ארגון יד שרה אורי לופוליאנסקי לאורך כל הדרך.

הבוקר (שלישי) לאחר הזיכוי הודה לופוליאנסקי למורו ורבו מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל שעודדו והעניק לו את ברכתו שייצא ללא שום נזק.

מרן הגרי"ש זצ"ל אף הורה בשעתו ללופוליאנסקי שלא לחתום על עסקת טיעון שעונשה שנת מאסר בכלא זאת למרות עצת עורכי דינו ופרקליטיו שהמליצו לעשות כן.

מרן הגרי"ש אמר ללופוליאנסקי, "תילחם על הצדק בשביל שלא יהיה חלילה חילול השם". היום לאחר גזר הדין המקל עלה לופוליאנסקי לקברו של מרן זצ"ל להודות לו.

הגר"י אפרתי חשף הבוקר לאחר גזר הדין דברים ממרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ואמר כי "מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל אמר.פעם על ר' אורי כי זיכוי הרבים זה הדבר הגדול ביותר ובזכות זה יזכה להינצל מיסורים. זכינו שהברכה של הרב'ה זצ"ל עומדת לו להינצל מיסורים".

"הייתי גם אצל מרן הגראי"ל שטיינמן לפני כמה שנים לבקש ברכה על ר' אורי וגם הראש ישיבה ציין במיוחד את זכות מזכי הרבים", הוסיף.

מרן הגר"ח קנייבסקי העניק תדיר את ברכתו לרב אורי ואף אמר לחתנו הרב יצחק קולדצקי (הם קרובי משפחה) לפני שנתיים על לופוליאנסקי כי "הוא לא ישב".

גם האדמו"ר מבעלזא ביקש אמש את שמו של לופוליאנסקי ושם אמו להתפלל עליו והניח את הפתק על שולחנו במשך כל הלילה.

מקורבי הגר"ש אוירבך מספרים כי אורי לופוליאנסקי התקשר הבוקר לבני ביתו וביקש למסור לו את תודתו על התפילות הרבות למענו.

באחת הזדמנויות אמר לו הגר"ש כי הוא מתפלל עליו מידי יום בתפילתו שלא יהיה ח"ו חילול השם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר