הסערה הבאה

דיווח בארה"ב: הבית הלבן הורה לרגל אחר רוה"מ נתניהו

הבית הלבן הורה לרגל אחר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". הסיבה להוראה החריגה: הקמפיין שהוביל נתניהו נגד הסכם הגרעין עם איראן (חדשות, מדיני)

אובמה ונתניהו (צילום: Haim Zach/GPO)

הבית הלבן הורה לרגל אחר ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת למרות ההוראה הרשמית של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להפסיק את הריגול אחר מדינות ידידותיות, כך מדווח הלילה (רביעי) העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

לפי גורמים אמריקנים עמם שוחח העיתון, בראש רשימת ידידי ארה"ב ש"זכו" להאזנה" וריגול היה ראש הממשלה הישראלי נתניהו בשל הקמפיין שניהל נגד הסכם הגרעין עם איראן, שהובילה ארה"ב.

יצוין כי הדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל" מבוסס על שיחות עם למעלה מ-20 פקידי ממשלה בעבר ובהווה, והוא מתייחס לשתי הקדנציות של אובמה בנשיאות ארה"ב.

לפי הדיווח בעיתון, ארה"ב צותתה לשיחות שקיים נתניהו עם עוזריו, שיחות שהכעיסו את הממשל האמריקני, עד כדי הידרדרות היחסים בין ישראל וארה"ב.

בין היתר, כך לפי הדיווח, בהאזנות שביצעה הסוכנות לביטחון לאומי (NSA), נקלטו שיחות בין בכירים ישראלים למחוקקים אמריקנים. בכיר אמריקני אמר כי "זה יהיה נורא אם יתגלה שהממשל הבכיר מאזין לאישים בקונגרס".

העיתון טוען כי הבית הלבן אפשר ל-NSA להחליט במה לשתף את הממשל. "לא אמרנו לסוכנות 'תעשו את זה', אבל לא אמרנו להם לא לעשות את זה", הסביר בכיר.

בסוכנות ה-NSA השתכנעו כי ישראל מצותתת לשיחות הגרעין עם איראן באירופה ושיחות הגרעין הועברו ממקום למקום, בין בתי מלון וערים שונות באירופה.

לפי הדיווח, ההאזנות אחר ישראל גילו כי נתניהו וועציו הדליפו פרטים מהמשא ומתן עם איראן במטרה לסכל את השיחות.

העיתון טוען כי שני מנהיגים מצאו עצמם חסינים מההאזנות, והם נשיא צרפת פרנסואה הולנד וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אך ראש הממשלה הישראלי נתניהו לא זכה לחסינות וכך גם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

העיתון מצטט אנשי ממשל שאומרים כי אובמה טען שהאזנות לנתניהו "חיוניות לביטחון הלאומי של ארה"ב".

גורם אמריקני בכיר הגדיר זאת כך: "להיות בעלטה בנוגע לביבי? כמובן שלא", והבהיר כי המעקב נעשה גם בתוך לשכת ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר