מזג אוויר סוער בדרך: כך נערכים לקראת השלג

מזג האוויר הסוער שצפוי להגיע לאזורנו בסוף השבוע הקרוב הביא את כלל הגורמים הרלוונטיים להיערך. בנערכים: העיריות, המשטרה וחברת החשמל. ומתי תהיה שיא הסערה? כל הפרטים (מזג האוויר)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Basal Awidat - פלאש 90)

מזג האוויר הסוער שצפוי להגיע לאזורנו בסוף השבוע הקרוב הביא את כלל הגורמים הרלוונטיים להיערך בכדי להתגבר על תקלות אפשריות.

החזאים מעריכים כי כבר מחר בצהריים יהיו עוצמות חזקות של גשם שילכו ויתגברו עם סופות רעמים לתוך הלילה.

ביום שישי הגשם יחלש אך תהיה ירידה בטמפרטורות. החזאים מעריכים כי יהיה קר מאוד ביום שישי ושבת וירדו שלגים בהרי הצפון עם אפשרות לירידת שלגים בהרי המרכז ובירושלים.

בעיריית צפת החלו בהיערכות מוקדמת לסערה שצפויה לפקוד את העיר עם השלג שעשוי לרדת בסוף השבוע. בישיבה השתתפו מפקדי המשטרה ובכירי העירייה.

בישיבה הוחלט להביא מפלסות שלג ובמחסני העירייה כבר נבדקו מלאי המלח לפיזור על הכבישים מתוך מטרה למנוע החלקות.

בעירייה אמרו כי בליל שבת עשוי לשרור קור עז במיוחד והוציאו קריאה לתושבים לזכור ולהשאיר את ברז המים מטפטף. עוד ביקשה העירייה מהתושבים להצטייד מראש בפקקי פליז למערכת דודי השמש. אלה קופאים ומתפוצצים במקרים רבים ויש גורמים המנצלים את המצוקה ומוכרים אותם במחיר מופקע.

חברת החשמל החליטה לתגבר את צוותי העבודה בשטח כדי למנוע מקרים דומים לאלו שהתרחשו בסערה הקודמת שבה החברה לא תפקדה כראוי. החברה החליטה לקדם גנרטורים לאיזור צפת ולרמת הגולן שיספקו מענה מיידי להפסקות חשמל במידת הצורך.

בחברת החשמל ביקשו להדגיש כי על אף ההערכות המקדימה הנרחבת אין "אפס תקלות". הרוחות העזות הצפויות עלולות לגרום לקריסת עצים, פגיעת ענפים וחפצים שונים ברשתות החשמל ולגרימת נזק שיגרום להפסקות באספקת החשמל.

בכדי שלא יהיו תקלות בדומה לסערה הקודמת מבקשים בחברת החשמל לשמור על כללי בטיחות כמו לא לגעת בחוטי חשמל קרועים ולהסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי הרוח החזקים ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים.

המשטרה נערכת אף היא למזג האוויר ולכן הוחלט לתגבר את מוקדי 100 ו-110. בנוסף, ההיערכות המיוחדת תכלול פריסת כוחות מוגברת בצירי התנועה ובפנים הערים, בהתאם להערכות מצב הנערכות כל העת בשיתוף הגורמים הרלוונטיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר