זנדברג ביקשה להגביל את השרים בשבת ונדחתה

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק איסור שימוש ברכב ממשלתי לשר וסגן שר בשבתות וחגים, שהגישה ח"כ תמר זנדברג ממרצ. השר כץ: "תומך בהתנאי שיחול גם על ח"כים" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ תמר זנדברג (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

מליאת הכנסת דחתה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק איסור שימוש ברכב ממשלתי לשר וסגן שר בשבתות וחגים, שהגישה חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ.

בהצעת החוק הוצע "לאסור על שרים וסגני שרים לעשות שימוש ברכבם הממשלתי, לו הם זכאים מתוקף החלטות ממשלה, בימי חג ושבת. מוצע לקבוע כי תוקף האיסור יפוג ביום בו יופעלו שירותי תחבורה ציבורית בימים האמורים. בנוסף מוצע לקבוע כי שר המשפטים באישור ועדת החוק חוק ומשפט של הכנסת, רשאי יהיה לקבוע מקרים חריגים בהם יותר השימוש ברכב, על אף האיסור".

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "כאשר ברוב המקומות בישראל אין תנועה של תחבורה ציבורית מערב שבת ועד מוצאי שבת וימי החג, בעוד שתנועת התחבורה הפרטית אינה מוגבלת, תושבי ישראל שאין ברשותם רכב פרטי מופלים לרעה בצורה בלתי הוגנת. זכותם לחופש תנועה נשללת למשך 24 שעות בכל שבוע, בלא שום הסבר סביר.

"על חברי הממשלה לגלות אחריות ודוגמא אישית ולהשבית את רכבם הממשלתי, אשר ממומן מכספי הציבור, ביום המנוחה השבועי ובימי חג, כל עוד הציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי יכול להשתמש בתחבורה ציבורית בימים אלה ובכך לפעול לצמצום אי-השוויון".

ח"כ זנדברג אמרה במליאה כי "תחבורה ציבורית בשבת זה הנושא הדחוף והנחוץ ביותר בעניין השבת היום, וזה מנימוקים שאין להם שום קשר לסטטוס קוו. הראשון זה אי השוויון והמצב החברתי בישראל כשלמעלה מ40% ממשקי הבית במדינת ישראל אין רכב פרטי ויש מבינהם כאלה שרוצים לנסוע בשבת אבל האפשרות הזאת של חופש התנועה נמנעת מהם.

"הנימוק השני קשור לפיתוח התחבורה, הסירוב העיקש והמתמשך לאפשר תחבורה ציבורית בשבת פוגע בפיתוח התחבורה הציבורית הישראלית מיזה עשורים. זה מונע מעבר משימוש בתחבורה פרטית לתחבורה ציבורית. מדינת ישראל בעצם כופה על אזרחי ישראל לקנות רכב וזה כמובן רק למי שיכול להרשות לעצמו".

שר התחבורה ישראל כץ השיב: "אני מודיע לח"כ זנדברג שאני באופן אישי תומך בחוק ובלבד שהוא יוחל גם על חברי הכנסת. מדוע את חושבת שמותר לך לנסוע ברכב שמדינת ישראל נותנת לך? אני לא מכיר דוגמה אישית מוגבלת עד כדי כך. מאחר שאני בקושי נוסע בשבתות ומשלם 9000 שקלים בחודש עבור השימוש הפרטי ברכב בסופי שבוע, אני גם ארוויח כסף. אם את מגישה חוק תחילי אותו גם על עצמך כדוגמה אישית".

40 חברי כנסת תמכו בהצעה ו-46 התנגדו לה ובכך היא נדחתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר