סערה בעיר החרדית

בגלל סדרת תלונות: רבנים ודיינים בביתר עילית בלי משכורות

עיריית ביתר עילית החליטה להקפיא את שכרם של רבני שכונות ודיינים, כך נודע ל"כיכר השבת". לפי גורם בעירייה: "הדבר נעשה בגלל תלונות של גורמי אופוזיציה". מנחם זיידה: "בושה" (חדשות, ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
תושבים חרדים בביתר עילית (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": רבני שכונות ודיינים מהעיר החרדית ביתר עילית, לא קיבלו בחודשים האחרונים שכר כתוצאה מהחלטה של העירייה להקפיא את העברת המשכורות. לטענת גורם בעירייה, העברת המשכורות הוקפאה בעקבות סדרת פניות לגזבר העירייה בהן נטען כי השכר מועבר בניגוד לחוק ובדיקה שנפתחה בעקבותיה. הגורם טען כי "גורמי אופוזיציה שנלחמים כביכול על כבוד הרבנים עומדים מאחורי התלונות שנשלחו".

גורמי אופוזיציה בעיר טענו הערב (רביעי) בשיחה עם "כיכר השבת" כי העירייה מסרבת להעביר את משכורתם של הרבנים למרות פנייה של החשב המלווה מטעם משרד הפנים דוד זנזורי למנכ"ל העירייה, שבה הוא אישר את העברת הכספים.

מאידך, בשיחה ל"כיכר השבת" אמר גורם בעירייה כי משכורתם של הרבנים הוקפאה בין היתר בעקבות מכתב שנשלח לגזבר העירייה מצד גורם שהזדהה בשם "מאיר לוי" אך אינו מוכר בעיר, ובו הוא הלין נגד משכורתם של הרבנים שלדבריו ניתנות שלא כחוק.

במכתב, שתוכנו הגיע ל"כיכר השבת", טוען המתלונן כי מבדיקה שערך תקציב המשכורות מגיע למיליון שקלים בשנה ומועבר על ידי עמותת "מורי הוראה". אולם, "הסתבר כי העברת התקציב נעשית ללא מכרז. ללא קריטריונים וללא נהלים כדין", כך לטענתו.

אחת התלונות (סריקה)

"לא ברור לי מדוע העירייה משלמת שכר זה לגופים פרטיים, רבנים לא מוכרים ובתי דין נעדרי סמכות חוקית, זאת בנוסף לשכרם הגבוה של שני רבני העיר הרשמיים". הוא ממשיך ומלין על "התערבותם הבלתי חוקית של רבני העיר בנושאים שאינם בתחום סמכותם, כמו סכסוכי עבודה ונשאים פוליטיים".

בסוף המכתב הוא הדגיש כי המשכורות מועברות בניגוד לחוק ולכן מבקש לעצור את העברתם. בעירייה טוענים כי המכתב גרם לפתיחת בדיקה בנושא שעד לסיומה הוקפאה העברת המשכורות לרבנים ולדיינים.

יו"ר ועדת הביקורת וחבר מועצת העיר מנחם זיידה תקף את העירייה על עצירת העברת המשכורות וטען כי "זאת בושה שעירייה שמנוהלת על ידי שומר תורה ומצוות מבזה רבנים ומביאה אותם לפת לחם. שוחחתי בעניין עם נציג משרד הפנים בעירייה, החשב המלווה מר דוד זנזורי, והבנתי ממנו שאין לו שום בעיה משפטית או תקציבית לשלם את המשכורות לרבנים. לטענתו העירייה פשוט לא הכינה תשלום להחתימו על אף שהדבר נמצא בתוך בסיס התקציב".

מעיריית ביתר עילית נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "העירייה נמצאת תחת מתקפת תלונות, רשמיות ואנונימיות, של גורמי האופוזיציה, המנסים לשבש כך את עבודת העירייה. בין היתר, נתקבלו תלונות אודות חוקיות העברת התקציב לעמותת מורי הוראה המעבירה שכר לרבנים. משכך, נאלצנו לעצור התשלום ולהעביר העניין לבדיקה משפטית".

"תלונות אנשי האופוזיציה וחבריהם נגד הרבנים מחד (כולל הגשת תביעות אישיות נגד שורת רבנים בעיר), ודאגתם לפתע לכבוד הרבנים מאידך, ראויות בהחלט להגדרה הרצחת וגם ירשת", הוסיפו בעירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר