שערורייה בצה"ל

אלפי חיילים קיבלו חומר נוצרי ממש"קית חינוך

מש"קית חינוך בצה"ל שיגרה במייל הצבאי לאלפי חיילים, פרוספקט מאויר ובו חומר נוצרי עם הסבר על "אותו האיש". גורם בצה"ל בתגובה: "צה"ל אינו מפלה בין חייליו על בסיס דת, גזע או מין" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

שערורייה בצה"ל: מש"קית חינוך בצה"ל שיגרה במייל הצבאי לאלפי חיילים, פרוספקט מאויר ובו חומר נוצרי עם הסבר על "אותו האיש", כך מדווח הבוקר רדיו 'קול ברמה'.

על פי הדיווח, מש"קית חינוך בבסיס 108 של חיל האוויר בצריפין, שיגרה באמצעות המייל הצבאי, חומר על "אותו האיש", תחת הכותרת "חג המולד".

לפי הדיווח, אלפי חיילים קיבלו פרוספקט מעוצב ברוח ה"קריסמס" ונכתבו ההסברים על "אותו האיש" כפי שהם מובאים ב"ברית החדשה.

הכתב הצבאי של 'קול ברמה' מענדי ריזל הוסיף כי חיילים שקיבלו את החומר, חרדים, דתיים ומסורתיים, הביעו זעזוע עמוק ושאט נפש מחומר הקריאה המחולק בידי מפקדת בצה"ל.

"אני לא מאמין; זה צבא העם היהודי או צבא נוצרי? זו בושה וחרפה. מה שיותר חמור, זו העובדה שכאשר הבחור היחיד שהעז לכתוב על כך למ"שקית התרעם על הנושא, היא השיבה לו, לדבריו, שהוא 'פרמיטיבי'. אם זה פרימטיביות, אני מעדיף להיות 'פרמיטיבי', כמו שאבותנו ואבות אבותינו. כל חיי הייתי בחממה יהודית, ולדברים הללו אני אמור להיחשף בצבא?".

גורם בצה"ל אמר בתגובה ל'קול ברמה' כי "צה"ל אינו מפלה בין חייליו על בסיס דת, גזע או מין בצה"ל משרתים חיילים מזרמים שונים וממקומות שונים שבאים עם דעות שנות איגרת זו נועדה על מנת להעמיק בקרב החיילים והמפקדים את הכרת האחר ולהסביר על החג שחיילים שיושבים לידך חוגגים ואין כאן כל כוונה לפגוע במישהו שמאמין אחרת או חושב אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר