הנס של אילת

שני ערבים ישראלים תכננו לפוצץ בית מלון באילת ונעצרו

שני ערבים ממזרח ירושלים, תכננו להטמין חומר נפץ בבית המלון ריו באילת, בזמן שעבדו והתגוררו בעיר, וחשבו גם לרצוח יהודי דתי. הפיגוע סוכל בחסדי שמים עקב ערנותם של עובדי המלון (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית המלון באילת (צילום: google/maps)

שני ערבים ממזרח ירושלים, תכננו להטמין חומר נפץ בבית המלון ריו באילת, בזמן שעבדו והתגוררו בעיר ולרצוח יהודי דתי. הפיגוע סוכל בחסדי שמים עקב ערנותם של עובדי המלון שדיווחו לאנשי הביטחון, כך הותר היום (חמישי) לפרסום.

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום המייחסים לשני המחבלים ביצוע עבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה.

על פי כתבהאישום, לפני כחודשיים השניים נפגשו בביתו של אחד המחבלים ובמעמד זה גמלה בלב שניהם ההחלטה, לבצע פיגוע נגד יהודים באשר הם יהודים מתוך רצון לנקום במדינת ישראל, וזאת על רקע גל הטרור הנוכחי.

אחד המחבלים ביקש לנקום את מותו של חבר ילדותו פאדי עלון שנוטרל במהלך ביצוע פיגוע דקירה בירושלים, ואשרף חש צורך אף הוא לנקום במדינת ישראל ולבצע פיגוע טרור על רקע המצב הביטחוני.

עוד עולה מכתב האישום כי המחבל חליל הציע תחילה כי יבצעו פיגוע דקירה וירצחו יהודי דתי. אשרף סרב בטענה כי בפיגוע מסוג זה הם עשויים להיתפס ואז לא תהיה משמעות למעשה שלהם, לכן הציע כי יבצעו פיגוע על ידי הטמנת מטען חומר נפץ בבית מלון באילת. חליל הסכים ובכך הם קשרו קשר לביצוע פיגוע.

במסגרת הקשר, ביצעו הנאשמים צעדים שונים לשם קידום הפיגוע, ביניהם תצפיות על המלון מבחוץ ומעקב אחר קבוצת דתיים שהתארחה בו, אחד הנאשמים אף נכנס דרך האינטרנט לסרטונים אודות אופן הכנת מטעני נפץ.

כמו כן, הגיע אשרף לבית המלון לצורך איסוף מידע מקדים והכנה לצורך הוצאת הפיגוע אל הפועל. הוא הציג מצג שווא לפיו הוא מעוניין לשכור חדר במלון לתקופה, ובעילה זו ביקש לראות חדרים שונים במלון, והתעניין בין היתר בחדר הממוקם מתחת לחדר האוכל, מתוך מחשבה להטמין בו את המטען. המחבל שאל את פקיד הקבלה ומנהלת המשק שאלות רבות שעוררו את חשדם, כך למשל שאל האם צפויה להגיע קבוצה של דתיים למלון. לאחר מכן עזב אשרף את המלון.

ערנותם של פקיד הקבלה ומנהלת המשק, אשר דיווחו להנהלת המלון ואנשי הביטחון, הובילה בסופו של דבר למעצרו של חליל ובהמשך גם למעצרו של אשרף, ובכך לסיכול תוכניתם הזדונית, ולהצלת חיי רבים חפים מפשע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר