בעלזא נגד הטכנולוגיה

התקנות: "הקבוצות בוואטסאפ - גורמות למכשולות חמורים"

בבעלזא פרסמו לאלפי החסידים תקנות חדשות נגד הטכנולוגיה, בהן הוראות מפורטות, למי מותר להחזיק מחשב, האם מותר לצפות בסרטים ועל הסכנה החמורה שברשתות החברתיות (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אלפי חסידי בעלזא (צילום: אנשיל בעק)

במהלך השבת האחרונה התקיימו בחסידות בעלזא כינוסי התחזקות תחת הכותרת "לטהרינו" על התמודדות מול עניני הטכנולוגיה.

בהמשך השבוע שיגרה וועדת הרבנים לעניני תקשורת של החסידות שמונתה על ידי בד"צ מחזיקי הדת חוברת הוראות ותקנות בכל הנושאים.

בהקדמה, כותבים הרבנים על החובה והאחריות של כל חסיד לציית להוראות, וכן על מנהלי מוסדות החינוך לאכוף אותן ולדווח על מי שאינו עומד בהן.

פרק א' בחוברת מתייחס למחשבים כשבסעיף הראשון נכתב: "אשרי מי שאינו מחזיק ברשותו מחשב כלל וכלל". במסגרת התקנות מובא כי מי שיש לו צורך נחוץ להחזיק מחשב, לכתחילה יחזיק אותו במקום העבודה ולא בביתו.

אם יש לו צורך נחוץ להחזיקו בבית הוא רשאי בתנאים הבאים: להחזיקו במקום סגור ומשומר ולא לתת גישה כלל לילדים. כמו כן עליו להתקין סיסמא סודית להפעלת המחשב. בנוסף יש להתקין תוכנה שחוסמת את האפשרות להתחבר לאינטרנט פתוח.

טאבלט מותר לשימוש רק לצורך עבודה ובמקום העבודה ורק באישור בכתב מהוועד המקומי.

בפרק הנוגע בשימוש באינטרנט נכתב כי יעשה זאת רק מי שמוכרח לכך באמת ורק עם סינון. בתקנות מובא כי אין להשתמש באינטרנט פרוץ ועדיף שלא יעשה זאת בבית.

מצלמות ונגנים יש לדאוג שהחיבור האלחוטי שלהם מנותק באופן פיזי.

פרק נוסף בחוברת התקנות מוקדש לטלפונים הסלולריים. לכתחילה נכתב יש להשתמש בסלולארי לצורכי דיבור בלבד. בנוגע לסמארטפון רק מי שזקוק לו לצורך פרנסתו, עליו להתייעץ עם אחד מדייני החסידות ולקבל ממנו אישור בכתב ובכפוף לתנאים הבאים: להשתמש רק עם מכשיר מסונן בפיקוח וכן שלא להשתמש להתכתבויות, תמונות והסרטות ולא לצורכי בילוי ופנאי אלא רק צורכי עבודה בלבד.

פרק מיוחד מוקדש לתופעת הרשתות החברתיות בו נכתב כי "רשתות חברתיות הן מערכות מאוד לא רצויות לבן אנוש בכלל וליהודי בפרט וכל מי שנפשו ונפשות בני ביתו יקרים לו שיתרחק כמפני האש ובעיקר מחיבור לקבוצות".

"כמו כן אין להשתייך לקבוצות ברשתות המופעלות על המחשב והסלולארי, וואטסאפ, טלגרם וכדומה משום שגורמים למכשולות חמורים ואף גרוע יותר מהאינטרנט הפרוץ", נכתב בתקנות.

אלה שאין להם ברירה וחייבים להשתמש לצרכים עסקיים יפעלו בהתאם להוראות הוועדה המקומית ויקבלו אישור בכתב על מה שמוכרחים ורק בפרטי ולא בקבוצות. "כמו כן יש להתרחק מקבוצות סמס וודאי שאין להניח לבני הנעורים להשתמש בזה כלל", נכתב.

בנוגע לצפייה בסרטים נכתב כי שומר נפשו ירחק ואף מאלו המכונים כשרים.

במקומות ציבוריים מאורגנים כגון מחנות קיץ וכדומה וכן בדינרים וכינוסים המפוקחים על ידי הרבנים יכולים להראות סרט שיש בו מסר חינוכי, הצגה של סיפורי צדיקים ובתנאי שנבדק ע"י המחנכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר