קרב גרסאות

הקנסות ברכבת הקלה בוטלו, הקרב על הקרדיט החל

לאחר תלונות רבות הורה משרד התחבורה שלא לקנוס יותר נוסעים ששילמו ב'רב קו' של אדם אחר על נסיעה ברכבת הקלה. לאחר פרסום ההוראה החדשה התפתח לו קרב על הקרדיט (אקטואליה)

הרכבת הקלה. ארכיון (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

בשורה לנוסעי הרכבת הקלה: לאחר תלונות רבות ופניות של נוסעים ברכבת הקלה בירושלים שהתלוננו כי קיבלו קנסות מפקחי הרכבת הקלה לאחר ששילמו בכרטיס 'רב קו' של נוסע אחר, הורה היום (חמישי) משרד התחבורה לא לקנוס יותר נוסעים ששילמו ב'רב קו' של אדם אחר ברכבת הקלה.

בהודעת משרד התחבורה נכתב כי "על רקע הפערים הקיימים בין מפעילי התחבורה הציבורית השונים ביחס לאופן מימוש הנחיית משרד התחבורה ונוכח העובדה כי החוק המסדיר את השימוש ברב קו טרם נכנס לתוקף, הורינו ל'סיטיפס' לאפשר נסיעה ברב קו של אחר בתנאי שמדובר בכרטיס בלי הנחה ובאותו פרופיל או כרטיס תקופתי אישי".

הנחייה זו תהיה בתוקף עד לאישור הצעת החוק בנוגע להפעלת מערכות ה'רב קו'. תזכיר הצעת החוק הממשלתית שכבר הופצה נועדה להסדיר בחוק את כל נושא הפעלת כרטיס ה'רב קו', כאשר גם נושא זה ייכלל בתוכו.

כל מפעילות התחבורה הציבורית בישראל אינן קונסות נוסעים על תשלום ב'רב קו' של אדם אחר, למעט ברכבת הקלה - שם קנסו את הנוסעים שתיקפו את נסיעתם ברב קו של אדם אחר, למרות שהם שילמו על הנסיעה באמצעות כרטיס ה'רב קו'.

בעוד הצעד המבורך יגרום ללא מעט ירושלמים לנשום לרווחה, נראה כי דווקא אודות 'הקרדיט' על השינוי המבורך ישנם חילוקי דעות.

המסמכים שמציג ח"כ מקלב

בהודעה שהפיצו דובריו של ח"כ מקלב נכתב כי "אל לשכתו של ח"כ הרב מקלב הגיעו בשנים האחרונות אלפי פניות ציבור ותלונות על קנסות שהושתו על נוסעים תמימים ברכבת הקלה ששילמו על הנסיעה בתום לב ונקנסו תוך יחס משפיל של פקחי הרכבת הקלה ובאי נעימות שהסתיימה לא אחת בחקירת משטרה. חלק ניכר מאותן קנסות היו בשל מה שהוגדר כתשלום בכרטיס 'רב קו' של אדם אחר" נכתב בהודעה.

בהודעה הדגישו גם כי "בחברת 'סיטיפס' טענו על העת כי על פי חוק הם ראשים לגבות את הקנס המדובר, אך ח"כ הרב אורי מקלב הצליח, בסיוע משפטנים, להוכיח כי מדובר בפרשנות מוטעית. לנוכח פנייתו של ח"כ הרב מקלב קבעו גם היועצים המשפטיים של משרד התחבורה כי אין מקוס להשית קנסות על נוסעים תמימים ששילמו על נסיעתם – גם אם התשלום היה בכרטיס 'רב קו' הרשום על שמו של אדם אחר".

אלא שחברת סיטיפס דווקא טוענת כי היא זו שביקשה את השינוי, ובהודעה שהפיצה היום נכתב כי "כנראה שאין גבול לציניות. התמונה האמיתית הפוכה לחלוטין. סיטיפס היא זו שפנתה למשרד התחבורה להסדרת אי האחידות באכיפת איסור השימוש ברב קו של אחר. בעקבות פניית סיטיפס חזר בו משרד התחבורה מהנחייתו הקודמת והודיע כי מעתה יש "לאפשר נסיעה ברב קו של אחר בתנאי שמדובר בכרטיס בלי הנחה ושאין מדובר בכרטיס תקופתי אישי".

חברת סיטיפס מוסיפה כי "סיטיפס הציגה למשרד התחבורה את הבעייתיות הקיימת בשל הסתירה בין הוראות המשרד לבין החלטות ועדת הערר שאישרה את השימוש וביקשה ממשרד התחבורה להסדיר את ההנחיות. לאור זאת נאלץ משרד התחבורה לחזור בו מההנחיה שכפה עד היום".

"יודגש כי סיטיפס פעלה בדיוק לפי הנחיות משרד התחבורה שאושררו פעם אחר פעם וכי כל פעולתה נעשתה על מנת לשמור על כספי הציבור ולמנוע ניצול לרעה של הנחות הניתנות וממומנות על ידי המדינה ומשלם המיסים", נכתב בהודעת החברה.

בלשכת מקלב מבהירים בתגובה כי ”אין גבול לציניות של 'סיטפס' שזלזלה ומזלזלת בנוסעים. המסמכים מוכחים את ההתכתבות ארוכת השנים והדיונים מול משרד התחבורה, למרות התעקשות הרכבת הקלה להמשיך במדיניות הקנסות”.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר