הותר לפרסום: 4 ערבים תכננו לבצע פיגוע ירי

בשעות האחרונות הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו במהלך לפני כחודש ארבעה ערבים ישראלים שתכננו לבצע פיגוע ירי (חדשות)

פיגוע ירי, ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

הותר לפרסום: בשעות האחרונות (חמישי) הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו במהלך לפני כחודש ארבעה ערבים ישראלים תושבי ג'לג'וליה שבמשולש בחשד כי עסקו בסחר באמצעי לחימה ובמעורבות במספר הפרות סדר לפני כחודשיים.

העצורים הם: יחיא פריד אברהים אבו חג'לה, בן 22. פראס אסמאעיל מחמד פקי, בן 18. מחמד תיסיר עתמאן פיומי, בן 22. עודאי קאיד חסן חרבוש, בן 21, כולם תושבי ג'לג'וליה.

החקירה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל בשיתוף פעולה של צה"ל ושב"כ במהלכו נעצר החשוד מחמד פיומי בעת שעשה את דרכו חזרה משכם, לאחר שנפגש עם סוחר נשק ואמצעי לחימה, תושב הגדה המערבית ממנו ביקש לרכוש אקדח.

בחקירתו עלה כי החשוד מעורב בסחר באמצעי לחימה ותומך בארגון הטרור חמאס, בעקבות החקירה נעצרו נעצרו שאר החשודים בפעילות למען ארגון חמאס. החקירה גם כי החשוד יחיא אבו חג'לה מעורב בסחר באמצעי לחימה מסוגים שונים.

בחקירת החשודים בשב"כ עלה בנוסף כי לפני כחודשיים תכננו הארבעה לבצע פיגוע ירי לעבר ניידת משטרה בג'לג'וליה או לחלופין לשרוף את תחנת המשטרה במקום באמצעות בקבוקי תבערה, בשל המצב בהר הבית. אך בסופו של דבר התחרטו מחשש שיתפסו.

עוד עלה בחקירות כי יחיא, פראס ועודאי מעורבים בהפרות סדר, הבערת צמיגים וידויי אבנים לעבר המשטרה במהלך אירועי אוקטובר האחרונים.

בשב"כ מדגישים כי במסגרת החקירה עלה כי מדובר בחבורת פעילים המעורבים בפלילים שעיקרם סחר באמל"ח. מעצרם מנע ככל הנראה מעורבות משמעותית יותר, בפעילות טרור.

לאחר סיום החקירה על ידי השב"כ הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום כנגד מחמד פיומי ויחיא אבו חג'לה בגין ביצוע עבירות של סחר באמל"ח, ולבית משפט השלום כנגד פראס, יחיא ועודאי בגין הפרות הסדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר